رییس سازمان هواپیمایی کشوری از فرودگاه سقز بازدید کرد

سنندج- ایرنا- محمد محمدی‌بخش معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از روند احداث فرودگاه سقز بازدید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های کردستان، بررسی و ارزیابی مشکلات عملیاتی شدن فرودگاه سقز محور این بازدید بود و همچنین اینکه این فرودگاه برای بهره برداری نیازمند ساختمان آتش نشانی، برج مراقبت پرواز و تاسیسات است که در این سفر مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه این سفر، سیدی و محمدی بخش با فرماندار سقز و استاندار کردستان در خصوص مدل بهره برداری از فرودگاه سقز و افزایش پروازهای فرودگاه سنندج دیدار و گفت و گو کردند.

کلنگ احداث فرودگاه سقز سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار به زمین زده شد و بعد از مدت طولانی وقفه، در سال ۱۳۹۸ دوباره عملیات ساخت آن شروع شد که با تامین اعتبارات لازم در سال ۱۳۹۹ سرعت ساخت آن تسریع  یافت و در نهایت در تیرماه ۱۴۰۰ فاز اول آن با حضور مسولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

این افتتاح شامل سطوح پروازی، باند پرواز به طول ۲ هزار و ۹۳۰ متر، تاکسی وی به طول ۴۵۰ متر، اپرون به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و مسیر دسترسی به فرودگاه به طول ۴۵۰ متر بود.

با افتتاح این طرح، مردم شهرستان‌های شمالی استان کردستان (سقز، بانه، مریوان و دیواندره) و شهرستان‌های جنوبی آذربایجان غربی (بوکان، شاهین دژ، تکاب، مهاباد، سردشت و پرانشهر) از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

به دلیل وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان، رسمی شدن مرز سیرانبند، وجود فرودگاه سقز، نقش مهمی در توسعه منطقه خواهد داشت.

در حال حاضر فقط فرودگاه سنندج در استان کردستان فعال بوده که سه روز در هفته در روزهای دوشنبه، پنج شنبه و جمعه در مسیر تهران - سنندج و بالعکس برنامه پروازی دارد.

فرودگاه سنندج در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج- کرمانشاه واقع شده است، عملیات ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان و با امکانات اندک شروع به کار کرد.

اولین پرواز این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ توسط شرکت هواپیمایی «هما» و با هواپیمای فوکر F-۲۷ انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha