رشد صادرات دستاورد موفق دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم است

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات تجاری توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها گفت: با توجه به رویکرد دولت آیت الله رئیسی نسبت به تقویت تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم  نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده است و گشایش های مطلوبی هم در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: تحولات اوکراین مناسبات اقتصادی کشورهای منطقه و جهان را دگرگون کرد و بازار انرژی در اروپا را تحت تاثیر قرار داد و با توجه به ظرفیت تولید انرژی در ایران می‌توان بازار انرژی اروپا را تامین کرد و این فرصت خوبی برای تقویت تعاملات منطقه‌ای ایران است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

نماینده مردم استهبان و نی ریز فارس با اشاره به پیگیری روند مذاکرات برای لغو تحریم ها بیان داشت: دولت سیزدهم با جدیت از موضع عزتمندانه پیگیر منافع کشور است و در تلاش است تا با به نتیجه رساندن مذاکرات فرصتی را برای ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در کشور فراهم کند.

طهماسبی با اشاره به ظرفیت کشور در حوزه گردشگردی خاطر نشان کرد: ایران با داشتن تمدن و تاریخ کهن ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران خارجی و صنعت توریسم دارد با توجه به این موضوع می‌توان شاهد رواج و رونق اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کردند و این تحریم ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم هم با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مساله برجام گره نزد.

نماینده مردم نی ریز با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشورمان به فرصت تبدیل شده است، اظهار داشت: بسیاری از اکتشافات و نوآوری‌ها در حوزه دانش بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی تصریح کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha