۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84811999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰درصد مصرف برق استان بوشهر خانگی است

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه ۸۰ درصد مصرف برق این استان در بخش خانگی است باید جایگاه بانوان به نحو مطلوبی برای مدیریت مصرف برق بکارگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا حشمتی روز سه‌شنبه در همایش و کارگاه آموزشی مدیریت مصرف برق و آب  ویژه بانوان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: مدیریت مصرف برق به معنی تحمل سختی و تنگنا نیست بلکه مصرف بهینه و مناسب است لذا با مدیریت و کاهش مصارف اضافی و غیر ضرور خانگی و بویژه در ساعت‌های پیک بار این امر محقق می شود.

حشمتی یادآورشد: در بازه زمانی  پیک بار تابستان ۴۲۰ هزار مشترک خانگی برق  استان به ازای هر کیلوات ساعت کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته  از ۵۰۰  تومان پاداش برخوردار خواهند شد.

وی اظهارداشت: پیش بینی شده ۲۵ درصد مشترکان خانگی  با کاهش مصارف غیر ضروری قبوض برق رایگان دریافت و یا حتی بستانکار شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر شوند.

حشمتی گفت: تاکنون تعداد زیادی از مشترکین خانگی در قبوض صادره از تخفیف فوق بهره‌مند شدند که با اندکی صرفه جویی از این مزیت برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: کاهش نزولات جوی و بارندگی‌ها باعث شده بخش زیادی از تولید نیروگاه‌های برق آبی  کشور با  کاهش مواجه شود.

حشمتی افزود:  نبود تراز بین عرضه و تقاضا منجر شده تا کشور با کمبود برق مواجه باشد که با این رویه می طلبد درکنار توسعه بخش تولید به بخش مصرف و تقاضا نیز اهمیت داده شود و با تغییر شیوه مصرف در جهت کاهش این ناترازی تلاش شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در این زمینه در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی را آغاز شده و تاکنون مشترکان صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و دیماندی به کنتور هوشمند تجهیز شدند تا در ساعت‌‍‌های پیک بار امکان پایش و مدیریت مصرف برق بر آنها امکان پذیر باشد.

در این همایش و کارگاه یک روزه مدیریت مصرف کارشناسان دفتر مدیریت مصرف راهکارها و روش‌های دستیابی به این مهم را به بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ارائه کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha