مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان: فرمانده‌ واحدی برای نظارت بر بازار وجود ندارد

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: فرمانده‌ واحدی برای نظارت بر بازار وجود ندارد و این موجب شده پروسه نظارت به خوبی پیش نرود و مردم هم ناراضی و نگران هستند.

سید نجیم حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی(انتزاع) نظارات بر مواد غذایی در بازار را به این دستگاه سپرده و با توجه به اینکه این دستگاه تجربه و نیروی لازم را ندارد کاستی‌های فعلا دیده می‌شود.
وی ادامه داد: وظیفه تعزیرات حکومتی فقط صدور حکم برای متخلفین است و کار نظارت برعهده دستگاه‌های دیگر است اما به دلیل نظارت‌های ضعیف آنها، تعزیرات حکومتی هم در گشتهای مشترک حضور پیدا کرده است.
حسینی با بیان اینکه ضعف در بررسی محتویات انبارها و ثبت سامانه‌ای آن موجب تنش‌های اخیر در بازار شد، افزود: باید دستگاه‌های نظارتی بر میزان موجودی کالایی که ممکن است گران شود نظارت کنند که در موارد اخیر کوتاهی شد.
وی با اشاره به اینکه برخی شرکتهای پخش به دنبال گل‌آلود کردن بیشتر آب و صید ماهی خود بودند یادآور شد: همینطور تخلفات در خرده فروشیها افزایش یافته است.
حسینی با بیان اینکه تنها چهار بازرس در حال بازرسی نانوایی‌های سنندج هستند افزود: این افراد توان رسیدگی به همه نانوایی‌ها را ندارند و نیاز به کمک مردم وجود دارد که می‌توانند تخلفات را به ۱۲۴ اطلاع دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان تاکید کرد: قصد ایجاد تقابل با بازار را نداریم و به دنبال این هستیم که اصناف خود موارد را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه مردم بیشتر از گرانی از بی نظمی و وجود قیمتهای متفاوت ناراحت هستند اضافه کرد: به عنوان مثال کمیسیون بازرسی و سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت موظف به ابلاغ قیمت به آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌های مردانه و زنانه و اصناف دیگر است تا شاهد محدوده و تفاوت قیمتی نباشیم.
حسینی گفت: امسال با توجه به سیاست جدید و حضور تعزیرات حکومتی در سطح بازار ۹۰۴ اکیپ با ریاست قضات تشکیل شد و روزانه هشت اکیپ را به بازار می‌فرستادیم.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۹۳۳ واحد را بازرسی کردیم یادآور شد: از این تعداد ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق، ۲ هزار و ۵۲۰ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۷۸ پرونده در حوزه دارو و درمان تشکیل شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: در مجموع از رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۳۰ میلیارد ریال وصولی دریافت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha