۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84809778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۱ هکتار از اراضی گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: ۳۲۱ هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن واگذار شد.

به گزارش ایرنا، فرشید رحمانی روز یکشنبه در نشست شورای مسکن گنبدکاووس اظهارداشت: ۹۰ هکتار از این اراضی در قالب سه روستا سال گذشته به بنیاد مسکن واگذار شد و واگذاری ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱ روستا به این مجموعه در مراحل نهایی قرار دارد.

وی افزود: همچنین امسال ۴۶ هکتار از اراضی ملی محدوده شهر گنبدکاووس در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اداره راه و شهرسازی واگذار شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس هم سهمیه شهرستان در طرح نوسازی بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن را ۸۹۶ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۴۹ واحد برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و ۵۵۹ واحد با انعقاد قرارداد در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

مرتضی صابری از بانک‌های عامل خواست با توجه به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی در روند انعقاد قرارداد سرعت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در طرح مسکن حمایتی (اقشار کم درآمد) تفاهم نامه میان بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان منعقد شد و تاکنون مالکان ۱۱۰ واحد سهمیه گنبدکاووس برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

۳۲۱ هکتار از اراضی گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس گفت: در این طرح در کنار تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲.۲ تن میلگرد با مشارکت بنیاد مستضعفان پرداخت می‌شود.

صابری همچنین در طرح مسکن جوانان سهمیه گنبدکاووس را ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: تاکنون پروانه ۲۷۷ واحد اخذ شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های بنیاد مسکن در گنبدکاووس واگذاری زمین است که تاکنون ۲۹ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این نشست از اعضای شورای مسکن خواست هرچه زودتر افراد واجد شرایط مسکن حمایتی را شناسایی کرده و اسامی آنان را در اختیار فرمانداری قرار دهند.

عبدالحمید گوگلانی افزود: گنبدکاووس ۱۸۰ روستا دارد که اگر از هر روستا هم در طرح مسکن حمایتی سه نفر معرفی شوند جمعیت قابل توجهی خواهد بود اما استقبال مناسب صورت نگرفته که لازم است بخشداران و دهیاران ورود جدی تری در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم داشته باشند.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha