حمل کالا در چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۱۰ درصد افزایش وزنی یافت

شهرکرد - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان کالاهای جابه‌جا شده در استان از ابتدای امسال به بیش از یک‌ میلیون و ۴۳۶ هزار تن رسیده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حسین مالکی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به دلیل استقرار مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی استان در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و لردگان، بیشترین حمل کالا در این سه شهرستان در این مدت به ثبت رسیده است.

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده در استان را شامل آهن اسفنجی، کود اوره، سیمان، ورق گالوانیزه، کیلینکر و دیگر مصالح ساختمانی بیان و تصریح کرد: در همین مدت ۹۲ هزار و ۲۵۸ بارنامه نیز از سوی شرکت‌های باربری چهارمحال و بختیاری صادر شد.

مالکی با اشاره به اینکه در حال حاضر حمل کالاهای اساسی به استان به خوبی در حال انجام است، یادآور شد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه از ناوگان باربری استان، حمل مواد تولیدی به استان‌های جنوبی و بنادر را انجام می‌دهند که این تعداد در مسیر برگشت، حمل کالاهای مورد نیاز استان را بر عهده دارند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی همچنین عمر متوسط ناوگان باربری استان را ۱۹ سال دانست و درباره اقدامات انجام شده برای تسهیل در فرآیند نوسازی ناوگان گفت: محدودیت برای نوسازی ناوگان در تمامی کشور وجود دارد و تلاش‌ها در سطوح بالای مدیریتی برای واردات خودروهای سنگین و قطعات مورد نیاز در حال انجام است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص ساماندهی وانت‌بارهای برون‌شهری نیز افزود: تاکنون بیش از پنج هزار نفر از مالکان این خودروها در استان فرآیند ثبت اطلاعات خود را در سامانه‌های مورد نظر انجام داده‌اند اما برای دستیابی به اهداف این طرح مانند کاهش تصادفات، جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از فعالیت رانندگان قانونمند وانت‌بار، نیاز است همکاری‌ها با مجموعه پلیس‌راه در این حوزه تقویت شود.

مالکی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۸ شرکت حمل‌ونقل کالا در استان مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: محدودیتی برای افزایش شرکت‌ها وجود ندارد و مراحل تشکیل تعاونی‌های جدید در استان نیز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارها، هشت هزار و ۲۷۳ دستگاه در ناوگان باربری چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند و این استان با در اختیار داشتن ۲.۳ درصد ناوگان کشور و با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی فلات مرکزی به جنوب کشور و همچنین مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان، نقش مهمی در جابه‌جایی کالا برعهده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha