۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84806952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش محبوبیت دموکرات‌ها میان آسیاتبارهای ایالت‌های کلیدی آمریکا

تهران-ایرنا- نظرسنجی های جدید نشان می دهد که دموکرات ها حمایت خود  را نزد آمریکایی های آسیایی تبار در ایالت های کلیدی از دست داده اند که پیش بینی می شود تاثیر بسزایی در انتخابات کنگره و سراسری داشته باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تارنمای خبری یاهونیوز نوشت:  نظرسنجی شرکت افکارسنجی آنلاین «سیوکس/Civiqs» که به سفارش سازمان تعاملات مدنی و   «عدالت  ما را متحد می کند» وابسته به جامعه آمریکایی های آسیایی تبار و  جزایر اقیانوس آرام (AAPI) انجام شده است، نشان می دهد که دموکرات ها دیگر به اندازه انتخابات سال ۲۰۲۰ مورد حمایت این جامعه در ایالت های تاثیرگذار در نتیجه انتخابات شامل ویسکانسین، آریزونا، پنسیلوانیا و جورجیا قرار ندارند.

بایدن قبلا بیش از ۶۱ درصد از حمایت این جامعه روبه رشد در آمریکا را کسب کرده بود. کاهش محبوبیت بایدن که اکنون بر اساس نظرسنجی یو اس ای تودی و سافولک حدود ۳۹ درصد است بازتاب احساسات مردمی در سراسر این کشور نسبت به بایدن است.

نظرسنجی جدید همجنین نشان داد که رای دهندگان آسیایی تبار و اقیانوس آرام بیش از همه نگران هزینه های زندگی، شغل مسائل مربوط به کنترل سلاح و یکپارچگی انتخابات هستند.

جامعه آمریکایی های آسیایی تبار  بیشترین رشد جمعیتی را در آمریکا دارند و ۸ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

با وجودی که هنوز تا انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، مقایسه‌هایی بین بایدن و جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که پس از رسوایی واترگیت انتخاب شد، انجام شده است. کارتر پس از این که برای رای دهندگان ناکارآمد ظاهر شد، در دومین تلاش خود برای ریاست جمهوری در مقابل نامزد جمهوری خواه رونالد ریگان شکست خورد.

روزنامه واشنگتن تایمز به تازگی از تغییر گرایشات حزبی در آمریکا خبر داد و نوشت بیش از یک میلیون رای دهنده در ۴۳ ایالت آمریکا در یک سال گذشته به حزب جمهوریخواه تغییر گرایش داده اند.

نظرسنجی های اخیر از کاهش محبوبیت بایدن حکایت دارند به طوری که یکی از تازه ترین نظرسنجی ها از کاهش اعتماد به او  در سطح بین المللی حکایت داشته است.

انتخابات کنگره آمریکا در روز سه شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. در این انتخابات، برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رای‌گیری صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha