بیش از ۴۸ هزار داوطلب کنکور سراسری در کرمانشاه باهم رقابت می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- مسوول حفاظت آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان کرمانشاه گفت: براساس اعلام سازمان سنجش ۴۸ هزار و ۳۴ داوطلب در پنجاه و دومین دوره برگزاری کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند که نسبت به سال قبل چهار هزار و ۶۶ نفر بیشتر است.

دکتر «سجاد دادفر» روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ۶۱ درصد از داوطلبان کنکور امسال زن و ۳۹ درصد را مرد تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: این آزمون طبق برنامه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (۸ تیر ماه) آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این آزمون تا روز شنبه (یازدهم تیر ماه) به مدت چهار روز در نوبت صبح ادامه دارد، افزود: در نوبت صبح امروز داوطلبین گروه هنر باهم به رقابت می پردازند و صبح فردا نیز داوطلبین گروه علوم انسانی و ریاضی، روز جمعه که پرتراکم‌ترین روز آزمون است، داوطلبین گروه علوم تجربی و صبح روز شنبه داوطلبین گروه زبان‌های خارجی رقابت خواهند کرد.

مسوول حفاظت آزمون استان کرمانشاه گفت: درب حوزه‌های امتحانی طی روزهای یاد شده از ساعت ۶:۳۰ دقیقه به روی داوطلبین باز خواهد بود.

دادفر از داوطلبین خواست از آوردن تلفن همراه و هرگونه تجهیزات الکترونیکی خودداری کنند چرا که در صورتی که در زمان آزمون این تجهیزات از داوطلبین گرفته شود، به مدت یک تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در آزمون را برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه داوطلبین حتما کارت ورود به جلسه و کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند، تاکید کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا از داوطلبین می خواهیم که از ماسک سه لایه استفاده کنند و از آوردن ماسک‌های فیلتردار خودداری کنند.

دکتر «محمدنبی احمدی» سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه صبح امروز از حوزه‌های امتحانی این دانشگاه بازدید کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha