۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84805963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح یک موزه برای نمایش رنج پناهجویان

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84805963
افتتاح یک موزه برای نمایش رنج پناهجویان

تهران- ایرنا- یک موزه جدید در محل کمپ پناهجویان آلمانی جنگ جهانی دوم در دانمارک افتتاح شده است تا قصه‌ و رنج پناهجویان دیروز و امروز را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری فرانسه، موزه پناهجویان دانمارک که به زبان محلی FLUGT (فرار) نام دارد، در شهر کوچک اوکسبیل واقع در ساحل غربی شبه جزیره یولاند در نزدیکی مرز آلمان افتتاح شده است و عمدتا روی پناهجویان آلمانی و دیگر پناهجویانی که در گذر سالها روانه دانمارک شده‌اند، تمرکز دارد.

در این موزه اشیاء شخصی، از چادر گرفته تا عروسک خرسی، به نمایش گذاشته شده‌اند تا داستان مردمانی را روایت کنند که از جنگ و سرکوب در افغانستان، بوسنی، شیلی، آلمان، مجارستان، لبنان، روسیه، سوریه و ویتنام گریختند.

افتتاح یک موزه برای نمایش رنج پناهجویان

دانمارک در بین کشورهای اروپایی یکی از سختگیرانه‌ترین سیاست‌های مهاجرتی را دارد

کلاوس کیلد جنسن، مدیر موزه فرار، می‌گوید: ما می‌خواهیم داستانی را که پشت آمار و ارقام پناهجویان وجود دارد روایت کنیم، پشت این آمار و ارقام آدم‌های واقعی وجود دارند.

با این حال برخی معتقدند فلسفه موزه فرار با رویکرد کشور دانمارک در قبال پناهجویان در تناقض است چون دانمارک در بین کشورهای اروپایی یکی از سختگیرانه‌ترین سیاست‌های مهاجرتی را دارد.

به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، در سال ۲۰۲۱، ۸۹ میلیون و ۳۰۰ نفر به دلیل جنگ، خشونت، ترس از شکنجه و نقض حقوق بشر ناچار به فرار از کشورشان شدند. با این حال از این تعداد تنها ۲ هزار و ۹۹ نفر به دانمارک درخواست پناهندگی دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha