۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 930
کد خبر: 84805260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشتی‌گیران قمی امسال ۱۶ مدال بین‌المللی و کشوری کسب کردند

قم- ایرنا- رئیس هیات کشتی استان قم گفت: کشتی گیران قمی امسال موفق شدند ۱۶ مدال آسیایی، بین المللی، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کشتی آزاد، فرنگی و آلیش کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی علیایی عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ مدال آسیایی و بین المللی بوده و پنج مدال قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی است که برای بازه زمانی ۱۰۰ روزه در نوع خود یک رکورد بی سابقه در کشتی قم محسوب می شود.

وی افزود: ۳۴ مدال سهم کشتی گیران قم در سال۱۴۰۰ در میادین مختلف بود که با آماری که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان از به ثمر نشستن تلاش های جامعه کشتی و مربیان در سال های گذشته است.

علیایی ادامه داد: تعداد ۴۶ ورزشکار قمی حاضر در اردوهای مختلف تیم ملی حضور دارند که سهم کشتی از این تعداد ۲۱ ورزشکار می باشد که نشان از افزایش کمی و همچنین کیفی کشتی استان قم است.

رییس هیات کشتی قم افزود: حرکت روبه رشد کشتی استان قم در طول سالیان اخیر امروز به گونه ای به بار نشسته که در تمامی رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته فرنگی، استان قم اردو نشین تیم های ملی دارد.

وی گفت: کشتی قم در حال حاضر در رده نونهالان دارای دو عضو تیم ملی ، در رده سنی نوجوانان یک اردو نشین، در رده جوانان سه کشتی گیر و یک مربی از قم، و در رده بزرگسالان دو ملی پوش است.

وی ابراز داشت: در رشته کشتی آزاد هم شاهد بروز و ظهور کشتی گیرانی هستیم که در مسابقات مختلف کشوری خوش درخشیدند و صاحب سکوهای کشوری شدند که نتیجه آن نیز حضور نمایندگانی از استان قم در اردوهای رده سنی نونهالان و نوجوانان هستیم که امید به تداوم آن داریم.

علیایی افزود: تیم کشتی فرنگی قم به عنوان با سابقه ترین تیم کشتی کشور در لیگ کشوری است و امسال نیز در صدد حضور در این لیگ هستیم که البته امیدواریم موانع مالی موجب عدم حضور تیم قم در این رویداد نباشد.

وی عنوان کرد: تعداد بیمه شده ورزشی کشتی استان قم در سال های گذشته ۱۷۰۰ نفر بود که مربوط به قبل از شرایط کرونایی است اما در حال حاضر شاهد عدد رو به رشد ۱۸۵۰ نفر هستیم.

رئیس هیات کشتی استان قم اظهار داشت: اگر امروز ورزش کشتی استان قم شکوفا است نتیجه داشتن ریشه های پرقدرت و قوی است که همان پیشکسوتان هستند.

علیایی افزود: قم تنها دارای دو سالن کشتی است که یکی از آنها سالن کشتی مرحوم سلطانی نژآد واقع در مجموعه ورزشی تختی است و دیگری خانه کشتی مجموعه ورزشی جواد الائمه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha