ادای احترام استاندار آذربایجان غربی به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی سردشت

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی عصر امروز، سه شنبه وارد شهرستان مرزی سردشت شد و با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی هفتم تیر ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان پس از ورود به سردشت ابتدا در میدان «سرچشمه»، محل اصابت بمب‌های شیمیایی حضور یافت و پس از آن تا گلزار شهدای بمباران شیمیایی با حضور مردم شهیدپرور این شهرستان اقدام به راهپیمایی کرد.

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه و شمار زیادی از مردم این شهرستان پس از حضور در گلزار شهدای سردشت با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشتند.

ادای احترام استاندار آذربایجان غربی به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی سردشت

ادای احترام به مقام شامخ شهدای سردشت، گلباران و عطر افشانی قبور شهدای گرانقدر بمباران شیمیایی این شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و حضور در آیین گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت از جمله برنامه های استاندار در سفر به این شهرستان است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در پیامی یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: ۷ تیرماه سال ۱۳۶۶ یادآور رشادت و مقاومت مردمانی است که بی دفاع و مظلوم مورد تهاجم وحشیانه و غیر انسانی دشمن قرار گرفتند. مردم صبور سردشت در این برهه از تاریخ مظلومیت و بی گناه بودن را معنا بخشیدند. رژیم بعثی عراق که ناتوان از رویارویی با جوانان و دلاورمردان ایران در مناطق جنگی و عرصه‌های عملیاتی و نظامی بود با انجام جنایتی هولناک علیه مردم غیرنظامی و ساکن در شهرها نام خویش را در تاریخ بشریت به عنوان جنایتکار برای ابد ثبت کرد.

در ادامه پیام صادره از سوی معتمدیان اظهار شده است:  بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پیامد منفی فراوانی را به دنبال آورد که با کمال تاسف این تبعات منفی و ننگین همچنان ادامه دارد و جسم وجان‌هایی را دستخوش ناراحتی و آلام کرده است و به یقین تصویر این جنایت هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت و دیگر آزاداندیشان جهان فراموش نخواهد شد. سردشت قهرمان امروز صبورتر و پرامیدتر از همیشه در تلاش برای روزهای پرفروغی است که همه متولیان امر نسبت به تحقق آن دغدغه جدی دارند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرده است: ملت بزرگ ایران همواره در تمامی عرصه‌ها و به ویژه در صحنه‌های سخت و دشوار توانایی، مقاومت و روحیه سلحشوری خویش را به جهانیان ثابت کرده‌اند و هیچ مشکلی نتوانسته خللی در اراده و ایمان آنان وارد کند که صبوری مردم رشید سردشت نمونه‌ای از این همت بلند و ایثار الهی است و به یقین می‌توان گفت جراحت و زخم های ناشی از آسیب‌های بمباران شیمیایی نشانه ای از پایداری، پایمردی و عشق و ارادت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از  چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha