۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84804625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موردی از وبا در ایلام گزارش نشده است

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 84804625
موردی از وبا در ایلام گزارش نشده است

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون موردی از بیماری وبا در این استان شناسایی نشده و امیدواریم شهروندان با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

دکتر علی نیکونهاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری وبا از راه تماس یا مصرف آب و خوراک آلوده شیوع پیدا می کند که باید مردم موارد بهداشت فردی و اجتماعی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

وی در خصوص علایم این بیماری یادآور شد: علایم این بیماری اسهال آبکی شدید و بدبو با دفع بسیار مکرر اجابت مزاج، استفراغ ناگهانی بدون داشتن حالت تهوع، گرفتگی عضلات ساق پا، عطش فراوان، پری و غرغر مداوم شکم است.

دکتر نیکونهاد ادامه داد: همه مراکز بهداشتی درمانی در استان غربالگری را انجام می دهند و در صورت مشاهده مورد مشکوک بلافاصله فرد تحت درمان قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هنگام داشتن علائم باید به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کرد و برای جلوگیری از کم آبی بدن مصرف مایعات را افزایش داد.

وی تاکید کرد: شهروندان از بهداشتی بودن آب مصرفی مطمئن شوند، محلول مخصوص شستشو سبزیجات را از داروخانه  تهیه و میوه و سبزیجات را با آن محلول شستشو داد و به شستن صحیح دست ها توجه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha