۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84804560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار دیپلمات روسیه به کانادا

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 84804560
هشدار دیپلمات روسیه به کانادا

تهران-ایرنا- اولگ استپانوف (Oleg Stepanov) سفیر روسیه در اوتاوا ضمن اشاره به اینکه تحریم‌های جدید کانادا علیه مسکو «نمادین و توخالی» هستند و نمی‌توانند تاثیری در اقتصاد روسیه داشته باشند،گفت: اقدامات «غیردوستانه و خصمانه» کانادا بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این مقام روس در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: به نظر می رسد که طرف کانادایی نمی‌تواند نکته سازنده و مثبتی برای ارائه داشته باشد بنابراین مشتاقانه نقش مخرب خود را برعهده گرفته و از آن خرسند است. اما من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که این تحریم ها توخالی و مطلقا نمادین هستند زیرا نمی‌توانند هیچ گونه تاثیری در اقتصاد روسیه داشته باشند.

کانادا به تازگی تحریم هایی را علیه ۶ فرد و ۴۶ شرکت مرتبط با بخش دفاعی روسیه اعمال کرد. این تحریم ها همچنین شامل ۲۴ فرد و شرکت در بلاروس و اوکراین می شد.

در اطلاعیه این کشور آمده است: کانادا همچنین صادرات فناوری های پیشرفته از روسیه مانند رایانه های کوانتومی و تجهیزات تولیدی پیشرفته را منع می کند و قصد تحریم ماموران ضد اطلاعات تحت حمایت دولت روسیه را دارد.

استپانوف گفت: نمی توان این تحریم ها را جدی گرفت زیرا افزودن شرکت‌های فناوری برتر روسیه در فهرست تحریم ها تاثیری در آنها یا طرف روسیه ندارد. کاملا مشهود است که آنها در فعالیت‌های خود هیچ گونه تماس تجاری با طرف کانادایی نداشتند و نخواهند داشت. بنابراین گسترش فهرست تحریم ها یک حرکت نمادین و توخالی دیگر از سوی دولت ترودو (نخست وزیر کانادا) است.

استپانوف در پاسخ به این سوال که آیا برای اطلاع از این اطلاعیه کانادا به وزارت خارجه این کشور دعوت شده یا خیر، پاسخ داد: ما پیش از این، این دوره را پشت سر گذاشته ایم.

وی گفت: اکنون کابینه ترودو این تحریم ها را به صورت خودکار تمدید می کند. در واقع، اگر به خاطر داشته باشید، چند وقت پیش، ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا وعده داد که هر هفته یا هر دو هفته دستور یک نوع از اقدامات ضدروسی این کشور صادر خواهد کرد. این همان کاری است که به نظر می رسد دولت کانادا اکنون در حال انجام آن به صورت خودکار است.

این دیپلمات کانادایی خاطرنشان کرد که روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور کاملا تخریب شده است به ویژه در شرایطی که کابینه ترودو نیاز دارد خود را «در مقابل دیدگان متحدان غربی اش به نمایش بگذارد.»

سران گروه هفت که در اجلاس سال ۲۰۲۲ خود در آلمان گرد هم آمده اند توافق کرده اند فشارها بر روسیه را با افزایش تحریم های جدید مسکو و متحدانش تشدید کنند.

کانادا از سال ۲۰۱۴ میلادی همزمان با الحاق کریمه به خاک روسیه ۱۵۰۰ فرد و شرکت روسی را تحریم کرده و بعد از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۱۰۷۰ هدف دیگر را به این فهرست افزوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha