۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبر: 84802635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فسخ ۸۴ قرارداد راکد در شهرکهای صنعتی فارس

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبر: 84802635
فسخ ۸۴ قرارداد راکد در شهرکهای صنعتی فارس

شیراز- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: در اسفندماه پارسال حدود ۱۹۵ پرونده قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرکهای صنعتی استان در جلسه داوری مطرح شد که موفق شدیم ۸۴ قرارداد شامل ۲۷ هکتار زمین را فسخ قطعی کنیم و برای بقیه نیز اجرائیه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی هاشمی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بحث اراضی راکد و حضور دلالانی است که اجازه نمی دهند صنعتگران واقعی از این زمین ها استفاده کنند از مهمترین مباحثی است که در شهرکهای صنعتی استان با آن مواجه هستیم.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود ۱۹ هکتار زمین راکد در شهرکهای صنعتی استان آزادسازی شده که یا به سرمایه گذار جدید واگذار شده و یا آماده واگذاری به سرمایه گذاران جدید است.
او گفت: در شهرک صنعتی شیراز نیز در یک مورد آزادسازی حدود ۱۳ هکتار زمین که ۱۸ سال از انعقاد قرارداد آن می گذرد و هیچ کاری روی آن انجام نشده را نیز در دستور کار داریم تا به این زمین نیز به سرمایه گذاران جدید واگذار شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، یکی از مهمترین برنامه های این شرکت را بحث تامین زمین برای توسعه شهرک صنعتی شیراز دانست و افزود: زمین در شهرک صنعتی شیراز بسیار محدود است و با توجه به اینکه بحث توسعه این شهرک را در دستور کار داریم، تاکنون اراضی و زمین هایی برای این منظور شناسایی شده است.
وی بیان کرد: همچنین در جهت تامین آب آشامیدنی برای شهرک صنعتی شیراز، موفق شدیم که ۴۰ لیتر آب در ثانیه را با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای این شهرک تامین کنیم که دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
او اظهار داشت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۲ قرارداد عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های داخل شهرکهای صنعتی استان منعقد شده و هشت پروژه عمرانی به مبلغ چهار میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: حدود ۶۰ درصد واحدهای صنعتی شهرکهای صنعتی فارس در شهرک صنعتی شیراز مستقر است که با توجه به اینکه عمده مشکلات موجود نیز مربوط به همین شهرک است، بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی این شهرک و بررسی مشکلات آنها در محل شهرک را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: همچنین با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ اشتغال آفرین و دانش بنیانن، از ابتدای امسال در بحث شرکت های دانش بنیان کارهای خوبی انجام شده و نشست های خوبی با مدیران پردیس های دانش بنیان  استان نیز داشته ایم.
هاشمی گفت: در همین راستا بخشی از ۵۰ هکتار باقیمانده زمین در شهرک صنعتی شیراز را به واحدهای دانش بنیان اختصاص داده‌ایم که به آنها واگذار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha