سارقان، مالخرها و معتادان در گلستان هر ساعت از شبانه روز محاکمه می‌شوند

گنبدکاووس - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس با تاکید بر لزوم رعایت حقوق عامه از سوی همه افراد جامعه گفت: متخلفین و کسانی که حقوق عامه را رعایت نکنند از جمله سارقان، مالخرها و معتادان گلستان در هر ساعت از شبانه روز با حضور قاضی کشیک محاکمه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی ایزد روز شنبه به‌مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه در نشست با خبرنگاران افزود: در دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان گنبدکاووس باید با مجموعه دستگاه قضایی همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جامعه و فرهنگ سازی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: مطالبه گری از ادارات و نهادها جهت انجام صحیح وظایف محوله، حرکت در چارچوب اهداف نظام اسلامی، ایجاد حس امید به آینده در مردم و امانتداری در انعکاس اخبار باید سرلوحه کار رسانه‌ها باشد.

به گفته وی، دستگاه قضایی نیز در راستای سند تحول قضایی و انجام صحیح وظایف و ماموریت‌های محوله، همکاری و تعامل دوسویه با رسانه‌ها را در دستور کار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان داشت: حمایت از تولید و رفع موانع آن برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال کارکنان آنها، اجرای طرح‌های جدید و ضربتی برخورد با فروشندگان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر باهدف کاهش آمار سرقت‌ها که منشا اعتیاد دارند، برخورد با شرط بندی‌ها و قماربازها و برگزاری جلسات با ادارات و نهادها برای انجام صحیح وظایف محوله از مهمترین برنامه‌های امسال دادستانی در  کنار انجام وظایف و برنامه‌های سند تحول قضایی است.

وی افزود: دادستانی در برخورد با سارقان و مالخرها، واحدهای بدون پروانه کسب، کانال‌ها و سایت‌های فضای مجازی که اقدام به نشر اکاذیب، توهین و افترا و مسائل غیراخلاقی و خلاف عفت عمومی بدون هیچگونه مماشاتی بشدت برخورد خواهد کرد.

رییس دادگستری گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از تلاش همکاران قضایی وهمراهی سایر ادارات و نهادهای این شهرستان با دستگاه قضایی گفت: سال گذشته ۹۳ هزار و ۳۲۷ پرونده به شعب دادگاه‌ها، دادسراها و شورای حل اختلاف مجموعه دستگاه قضایی گنبدکاووس وارد شد که با تلاش‌های انجام شده ۹۴ هزار و ۴۴۱ پرونده مورد بررسی و صدور حکم قرار گرفت.

حسن شهابی سرقت، ضرب و جرح، توهین به اشخاص عادی و ایجاد صدمه بدنی را از مهمترین عناوین و اتهامات کیفری دادسراها و دادگاه‌های عمومی و انقلاب گنبدکاووس اعلام کرد و بیان داشت: با تلاش همکاران قضایی هم اکنون پرونده رسوبی و مسن (بالای یک سال) در هیچ یک از شعب مجموعه قضایی این شهرستان وجود ندارد.

شهابی اضافه کرد: مجموعه دادگستری دادستانی گنبدکاووس در راستای سند تحول قضایی از جمله تحقق دادرسی‌های الکترونیکی برای حذف کاغذ، کاهش اطاله دادرسی، تسریع در فرایند رسیدگی و کاهش مداخله انسانی، کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها و دادسراها، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، توسعه صلح و سازش و نخبه‌گرایی در بین کارکنان اداری و قضایی گام بر می‌دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha