۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84795993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسناد ۴۰۰ ساله اصناف در مشهد رونمایی شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84795993
اسناد ۴۰۰ ساله اصناف در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- قدیمی‌ترین اسناد مربوط به اصناف و مشاغل موجود در گنجینه رضوی با قدمت ۴۳۵ سال در کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول امور نمایه سازی و مستندسازی اداره اسناد کتابخانه آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی این اسناد گفت: هفت هزار و ۳۵۳ سند با موضوع اصناف و مشاغل در بخش اسناد کتابخانه رضوی موجود است که قدیمی‌ترین سند مربوط به سال ۱۰۰۸ هجری قمری است.

اعظم نظرکرده افزود: در این اسناد از افراد مختلف با عنوان کدخدای صنف یا ریش سفیدان صنف که رییس اتحادیه و اصناف امروز هستند نام برده شده است.

وی ادامه داد: در یکی از اسناد مربوط به سال ۱۳۲۹ قمری وزارت عدلیه، در نامه‌ای خطاب به تجار در خصوص تعرفه بعضی از مواد غذایی و همچنین انتخابات اصناف صحبت به میان آمده است. در سند دیگری هم مربوط به سال۱۳۳۰ قمری به اصنافی که باید مالیات پرداخت کنند اشاره شده که از جمله آنها صنف نساجان و قهوه فروشان است.

سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در مشهد شامل کتابخانه مرکزی و ۱۰ کتابخانه تخصصی مستقر در حرم مطهر رضوی افزون بر ۳۰ میلیون کتاب، سند و منبع مطالعاتی را در آرشیو خود نگهداری می‌کند. 

این سازمان ۵۸ کتابخانه وابسته نیز در دیگر نقاط کشور دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha