۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1465
کد خبر: 84795206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان یزد: رسانه‌ها زمینه‌ساز مشارکت واحدهای تولیدی در توسعه ورزش باشند

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: رسانه‌های گروهی با تهیه اخبار و گزارشات مناسب زمینه مشارکت صنایع و واحدهای تولیدی را برای انجام مسئولیت اجتماعی و کمک به توسعه ورزش فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا پورسلمان روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی و توانمندسازی مسئولان روابط عمومی هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها و ادارات ورزش و جوانان یزد افزود: همکاری صاحبان صنایع برای کمک به توسعه ورزش یک مطالبه است که رسانه‌های گروهی باید زمینه‌ساز آن باشند.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین،  همکاری بخش‌های مختلف به خصوص اقدام مناسب و به موقع مسئولان روابط عمومی‌های ورزشی در کنار خبرنگاران برای بیان ظرفیت‌های مختلف و همچنین روحیه مطالبه‌گری و ایجاد زمینه برای مشارکت همگان در ورزش استان است.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت‌های خوبی در ورزش استان وجود دارد، اظهار کرد: این کار روابط عمومی هیات‌های ورزشی و باشگاه‌ها و اقدام به موقع و مناسب رسانه‌های گروهی است که وضعیت موجود را نشان دهند.

پورسلمان اظهار کرد: باید با اقدام فرهنگی و اطلاع رسانی و همکاری مناسب و خوب روابط عمومی‌ها با خبرنگاران زمینه‌ساز توسعه همه جانبه ورزش استان در بعد همگانی و قهرمانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردمی کردن ورزش جزو اولویت‌های اداره‌کل ورش و جوانان استان است، بیان کرد: باید زمینه توسعه ورزش را در سطح استان با همکاری بخش‌های مختلف فراهم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد: رسانه‌ها زمینه‌ساز مشارکت واحدهای تولیدی در توسعه ورزش باشند

این مسئول نحوه ارائه و گزارش اخبار و رویدادهای مختلف ورزشی را به مردم و جوانان حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: اینکه به چه نحو یک رویداد به تمام اقشار جامعه ارائه شود اساس کار رسانه‌های گروهی است.

پورسلمان تبیین دستاوردهای ورزشی را توسط روابط عمومی‌های این حوزه در برهه زمانی حاضر مهم دانست و گفت: هر کدام از ما برای رقم خوردن این دستاوردها در تلاشیم ولی روابط عمومی‌ها در صف اول تبیین این جهاد قرار دارند.

در این نشست همچنین مسئول روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان گزارشی از اهم فعالیت‌های این مجموعه به خصوص در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی ارائه و همکاری همگان را خواستار شد.

همچنین تعدادی از خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان، باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی به طرح دیدگاه و بیان نظرات خود برای ارتقای فعالیت‌ها پرداختند.

همچنین مسایل آموزشی و فرهنگی توسط تعدادی از مدرسان سواد رسانه و رسانه‌های گروهی برای حاظران تدریس شد و مقرر شد این دوره تا پایان امسال ادامه داشته باشد.

در این نشست که در روستای تاریخی و فرهنگی دربید زارچ یزد برگزار شد دهیار منطقه گزارشی این وضعیت آن ارائه و انعکاس شرایط را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی خواستار شد.

همچنین دهقان رییس اداره ورزش و جوانان زارچ و همچنین محمود میرجلیلی دبیرکل هیات فوتبال استان یزد در گزارشی به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف تاکید کردند.   

مدیرکل ورزش و جوانان یزد: رسانه‌ها زمینه‌ساز مشارکت واحدهای تولیدی در توسعه ورزش باشند

با وجودی که بیش از سه هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد ولی سهم مشارکت آنها در حوزه ورزش و عمل به مسوولیت اجتماعی در قبال مردم و جوانان استان در مقایسه با دیگر استان‌های صنعتی ناچیز است .

طی سال‌های گذشته با پیگیری دولت و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوانین و مشوق‌های نسبتا خوبی برای ایجاد انگیزه در راستای حضور فعال صاحبان صنایع در ورزش و حمایت از رشته‌های مختلف و تعالی آنها برای جذب شهروندان به خصوص قشر جوان و تامین سللامتی و نشاط اجتماعی مصوب شد.

بر این اساس یکی از روش‌های غیرمستقیم حمایت دولت از ورزش در سال‌های گذشته، حمایت‌های مالیاتی بوده که یکی از آنها معافیت مالیاتی برای باشگاه‌های ورزشی است که برابر ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم، مخصوص مکان‌های با پروانه فعالیت معتبر از وزارت ورزش و جوانان است.

یکی از مطالبات همیشگی تیم‌ها و باشگاه‌ها ورزشی استان از مسوولان ارشد و اداره‌کل ورزش و جوانان یزد، تحقق سهم بخش صنعت همانند برخی از استان‌های کشور در حمایت و تقویت ورزش است تا نتایج آن نصیب مردم شود.  

سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان یزد وجود دارد و این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصولات نساجی ایران با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

هم اکنون در استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۶۲ هزار ورزشکار در ۴۷ هیات ورزشی در استان بیمه ورزشی دارند و ۶۰۰ باشگاه فعال در این استان وجود دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha