۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84795046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوشنر در تل‌آیو؛ آغاز همکاری اقتصادی عربستان و اسرائیل

تهران-ایرنا- یک منبع رسانه‌ای عبری‌زبان از سفر امروز (دوشنبه) «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش «ایوانکا ترامپ» به تل‌آویو خبر داد و اشاره کرد که این سفر در حالی صورت می‌گیرد که صندوق سرمایه‌گذاری ویژه کوشنر قصد یک سرمایه‌گذاری بزرگ با عربستان در شرکت‌های تکنولوژی اسرائیلی را دارد.

به گزارش ایرنا، وب‌سایت «یدیعوت آحارونوت» بدون اشاره به دلیل سفر «جرد کوشنر» و همسرش ایوانکا به تل‌آویو گزارش داد که در هواپیمای حامل دختر و داماد و مشاور دونالد ترامپ، «یوئیل رازفوزوف» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز حضور داشت.

در ادامه این گزارش آمده که علت سفر این زوج آمریکایی به اراضی اشغالی مشخص نیست، اما این سفر همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم صندوق سرمایه‌گذاری ویژه کوشنر (تحت عنوان Affinity Partners) برای سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلاری با عربستان در شرکت‌های فناوری تازه‌ تأسیس اسرائیل که اولین سرمایه گذاری عمومی و رسمی عربستان در فلسطین اشغالی محسوب می‌شود، صورت گرفته است.

این وب‌سایت عبری‌زبان کوشنر را عامل اصلی توافقات عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و مغرب خواند و  افزود: اگرچه عربستان سعودی رسما به توافقات عادی سازی نپیوست، اما روابط بین تل آویو و ریاض در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی و غیره تقویت شده است.

یدیعوت آحارونوت اضافه کرد که جرد کوشنر از زمان ترک کاخ سفید، از روابطی که در خاورمیانه ایجاد کرده و منجر به روابط نزدیکش با بن سلمان و ملک سلمان شده، استفاده کرده است.

پیش از این، روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داده بود که جرد کوشنر داماد ترامپ در حال آماده شدن برای سرمایه‌گذاری حدود ۳ میلیارد دلاری در شرکت‌های فناوری اسرائیل برای ایجاد یک «کریدور سرمایه‌گذاری» بین اسرائیل و عربستان است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha