افشاردوست: فدراسیون والیبال باید از تغییر نسل در تیم ملی حمایت حداکثری کند/نباید مقابل آمریکا و برزیل از پیش‌ بازنده باشیم

تهران- ایرنا- ملی‌پوشان والیبال ایران مقابل برزیل و آمریکا باید به دنبال انجام بهترین بازی‌شان باشند و خودشان را از پیش‌بازنده ندانند.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص هفته دوم لیگ ملت‌ها و تقابل ملی‌پوشان والیبال ایران با تیم‌های بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا اظهار داشت: تیم ملی والیبال در هفته دوم لیگ ملت‌ها ۳ بازی بسیار سخت مقابل برزیل و آمریکا و کانادا دارد. به نظر من این تیم شانس پیروزی مقابل بلغارستان را دارد؛ البته بلغارها میزبان هستند و این مسئله کار را کمی سخت می‌کند. تیم ملی در چند روز گذشته تمرینات خوبی را در بلغارستان انجام داده و این فرصت چند روزه می‌تواند باعث کمتر شدن نقاط ضعف تیم ملی شود.

وی افزود: ملی‌پوشان والیبال ایران مقابل برزیل و آمریکا باید به دنبال انجام بهترین بازی‌شان باشند و خودشان را از پیش‌بازنده ندانند. باید با آرامش ذهنی و بدون استرس به مصاف این تیم‌ها رفت. هر تیمی شکننده است و نقاط ضعف خودش را دارد. بازیکنان باید در هفته دوم کمی شجاع تر بازی کنند. ضمن اینکه کادر فنی تیم ملی هم از شرایط لیگ ملت‌ها آگاه‌تر از قبل شده و این مسئله به سود تیم ملی است.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا تصریح کرد: ما در هفته اول ۲ بازی بسیار خوب و ۲ بازی ضعیف داشتیم که این مسئله نشان دهنده کمبود تجربه بازیکنان است. فراموش نشود در تیم ملی والیبال تنها چند بازیکن حضور دارند که دارای تجربه حضور در لیگ ملت‌ها هستند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه متاسفانه ورزش کشور بیش از حد نتیجه‌گرا شده، گفت: در ورزش کشور هر موفقیتی که به دست می‌آید بیش از حد به آن پرداخته می‌شود و هر شکست و ناکامی هم باعث می‌شود مسئولان به دنبال تغییرات باشند. فارغ از اینکه تیم ملی والیبال چه نتیجه‌ای در لیگ ملت‌ها کسب خواهد کرد ضمن احترام به نسل پیشین تیم ملی، تغییر نسل در این تیم لازم و ضروری بود.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ادامه داد: فدراسیون والیبال باید از تغییر نسل در تیم ملی حمایت حداکثری داشته باشد و اجازه  ندهد فشار نتیجه‌گیری باعث شود تغییر نسل در تیم لی دچار وقفه شود. بعد از لیگ ملت‌ها هم می‌توان با حضور کارشناسان دلسوز و منصف، مشکلات فنی تیم ملی را مورد بررسی قرار داد.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال در پایان خاطرنشان کرد: بعد از المپیک ریو گفتم که باید بازیکنان جوان به تیم ملی تزریق شوند. این اتفاق با تاخیری چند ساله در حال انجام است و باید همه از آن حمایت کنیم. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که کادرفنی تیم ملی باید مراقب این باشد که همه بازیکنان جوان و شایسته را زیرنظر داشته باشد تا کسی از قلم نیفتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha