انتقال حساب شرکت‌ها به داخل استان خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌ها، موسسه‌ها، واحدهای صنعتی و معدنی به داخل استان مورد تاکید است و پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان سرایان با اشاره به دغدغه‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، ائمه جمعه و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان سرایان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها این است که شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی، مراودات مالی و پولی خود را در بانک‌های داخل شهرستان انجام نمی‌دهند.

وی این اقدام واحدهای صنعتی و معدنی را نامناسب خواند و گفت: فعال کردن حساب‌های بانکی و انجام مراودات مالی در داخل استان و شهرستان‌ها باعث رونق بانک‌ها و بالطبع شهرداری‌ها و فعالیت‌های عمرانی شده و در نتیجه توسعه را به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: وقتی این واحدهای سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنند، انجام مراودات بانکی در منطقه‌ای که فعالند در قبال استفاده‌ای که از ذخایر می‌برند، کمترین توقع و انتظار است.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک تخصصی بنتونیت در سرایان، کار ساده‌ای نیست اما به دلیل اهمیت موضوع در دستور کار استان قرار دارد.

قناعت گفت: یکی از مهمترین کارهایی که به‌طور ویژه در استان دنبال می‌شود، استفاده حداکثری از ذخایر معدنی خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است که از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری کنیم و با ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی، از این ذخایر حداکثر استفاده را ببریم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار خوب شهرستان سرایان در زمینه بنتونیت، تلاش می‌کنیم با ایجاد واحدهای فرآوری بیشتر، شهرک بنتونیت را در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته در این سفر گفت: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات شهرستان قبل از سفر و در نشست‌هایی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه‌های مرتبط پالایش شده، در این سفر با بازدید میدانی که از پروژه‌ها می‌شود، تصمیم‌گیری‌ها کارشناسی شده است.

قناعت، دانشکده کشاورزی سرایان را ظرفیتی موثر خواند که بلااستفاده مانده و افزود: به‌زودی طی نشستی با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و حوزه‌های مرتبط، درخصوص فعال‌سازی و استفاده بیشتر از این فرصت مطلوب چاره‌اندیشی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در ششمین سفر شهرستانی خود به سرایان در شمال استان رفت و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

حضور در گلزار شهدای سه‌قلعه و آیسک، بازدید از محور آنتنی چاه غیاث، پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب، معدن بنتونیت، گود باستانی سه‌قلعه، افتتاح همزمان طرح‌های کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی آیسک، مجتمع دامداری، سالن آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و پیست موتورسواری در سرایان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های سفر استاندار به سرایان است.

شهرستان سرایان که دارای ۲ بخش سه‌قلعه و آیسک است، در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

 بزرگترین ذخیره شناخته شده ماده معدنی بنتونیت ایران در این شهرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha