۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان به صورت دیم کشت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شهرستان لردگان ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، گفت: ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به صورت دیم کشت می‌شود.

به گزارش ایرنا، عطاءالله ابراهیمی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی و افتتاح ۲ طرح کشاورزی در شهرستان لردگان افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی استان بوده که با مشکل تامین آب برای بخش کشاورزی مواجه است و اجرای طرح‌های توسعه گلخانه‌‍ و مجتمع‌های کشاورزی یک راهکار برای توسعه کشاورزی و بهره‌وری مناسب در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش ۳۷۰ روستا در این شهرستان وجود دارد، گفت: تامین معیشت و اقتصاد مردم شهرستان به خصوص جامعه روستایی یک راهکار برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر و افزایش توسعه روستاهاست که راه‌اندازی مجتمع‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یک الگوی جدید برای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان است.

۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان به صورت دیم کشت می‌شود

ابراهیمی به کلنگ زنی ششمین گلخانه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در کوتاهترین زمان ممکن یک  تحول در شهرستان را ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، گلخانه پنج هکتار وسعت دارد که برای تکمیل و راه اندازی این طرح از محل تصبره ۱۸ قانونی بودجه بیش از ۱۱۶میلیارد ریال پیش‌بینی شده و سهم آورده فرد متقاضی نیز ۲۰ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال ۵۰ را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: فاز نخست این طرح یک هکتار است که زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم خواهد کرد و فازهای بعدی ۲.۶ هکتار و ۳.۶ هکتار است که با اجرای این طرح در بحث تغییر الگوی کشت و ایجاد کشت متراکم تحول خوبی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لردگان به صورت دیم کشت می‌شود

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال  وبختیاری به افتتاح طرح پرواربندی ۲۰۰ راسی بره در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۲ میلیارد ریال آورده متقاضی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا،همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح  و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده  است.

۲۱ تا ۲۷خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha