فاکس نیوز: بایدن مهار تورم و اعتماد مردم را از دست داده است

تهران – ایرنا – شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، مهار تورم را در اقتصاد کشورش و همچنین اعتماد شهروندان ایالات متحده را از دست داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ این شبکه افزود که اقتصاددانان بایدن را به علت نادیده گرفتن قوانین اقتصاد در تورم، زیر باد انتقاد گرفته اند.

برای نمونه شاخص دانشگاه میشیگان نشان می دهد که  تمایل مصرف کنندگان برای خرید در ژوئن به ۵۰.۲ یعنی پائین ترین سطح که تاکنون بی سابقه بوده، سقوط کرده که حتی در سیاه ترین روزهای همه گیری کووید نیز دیده نشده است.

این شبکه نزدیک به جمهوری خواهان ایالت متحده افزود؛ بانک مرکزی آمریکا شعبه نیویورک نیز اخیرا اعلام کرد که انتظارات مصرف کننده برای تورم و همچنین خوش بینی در باره سهام، در ماه مه به پائین ترین و بی سابقه ترین میزان افت کرده است.

بر اساس اعلام روز ۲۰ خرداد ماه وزارت کار آمریکا، تورم ماه می این کشور به ۸.۶ درصد رسیده و افزایش سرسام آور قیمت ها همچنان در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد. این نرخ تورم، فشار هزینه ها را بر خانوارهای آمریکایی حفظ کرده و بحران سیاسی دولت بایدن را تشدید می کند.

وزارت کار آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که شاخص قیمت مصرف کننده، معیاری گسترده برای قیمت کالاهای روزمره از جمله بنزین، مواد غذایی و اجاره، در ماه می نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

  مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

سازمان اطلاعات انرژی نیز تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha