صنایع بوشهر از ظرفیت شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی این استان بهره ببرند

بوشهر-ایرنا- رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در جنوب استان از ظرفیت شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی فعال در این استان بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین رضوی روز سه‎شنبه در نشست بررسی ظرفیت آزمایشگاه‎های همکار استاندارد استان بوشهر افزود: در دنیای کنونی استانداردسازی و کیفیت کالا و خدمات از مهم‌ترین عوامل رقابت محسوب شده که تحقق این موضوع نیازمند توجه به آزمایشگاه‌های استاندارد است.

وی بیان کرد: استمرار حرکت چرخه تولید و فناوری و حضور مؤثر در بازارهای داخلی و جهانی در صورت توجه و استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های استاندارد محقق می‌شود.

رضوی ادامه داد: در استان بوشهر۳۰ شرکت فعال در زمینه خدمات آزمایشگاهی و تست کالاهای صادراتی، وارداتی و تولیدی به عنوان همکار سازمان ملی استاندارد فعالیت می کنند که  این ظرفیت‌ها بوشهر  را به عنوان قطب صنعت آزمایشگاهی کشور معرفی کرده است.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها با سرمایه‌‍‌گذاری یکهزار میلیارد تومانی تاکنون زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

رضوی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نقش مهم استاندارد در صنایع نفت و گاز، شرکت‌های همکار مستقر در استان بوشهر آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی، بازرسی، تعیین ماهیت، نمونه برداری و دیگر توانمندی‌های خود به این بخش از صنعت استان و کشور هستند.

رضوی اضافه کرد: تجارت و بازرگانی یکی از محورهای اصلی اقتصاد استان بوشهر است و با توجه تاکیدهای استاندار مبنی بر توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد منطقه آزاد بوشهر شرکت‌های آزمایشگاهی این استان در کنار سایر دستگاه‌های متولی اقتصادی  آمادگی دارد تا با تمام توان برای رونق و شکوفایی و تسریع امور فعالان اقتصادی تلاش کند.

آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر در بخش‌های مختلف غذایی، دارویی، واردات و صادرات خدمات خود را ارائه می‌کنند.

آزمایشگاه‌های استان بوشهر اکنون در رشته‌های تخصصی چون آزمایش کولر، لاستیک خودرو، لوازم خانگی، کلاه ایمنی، ابزارآلات، لوازم یدکی خودرو و تعیین ماهیت آزمایشگاه‌ها الیاف و پارچه ارائه خدمت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha