۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 84787400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت هوای شهرستان قصرشیرین بحرانی شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 84787400
وضعیت هوای شهرستان قصرشیرین بحرانی شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: امروز (دوشنبه) ایستگاه قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰ یعنی وضعیت قهوه ای، خطرناک و بحرانی را نشان داد.

دکتر «ابراهیم شکیبا» عصر دوشنبه به ایرنا افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۱۴ امروز (۲۳ خرداد) برای ایستگاه‌های سرپل ذهاب عدد شاخص ۱۱۷ و کرمانشاه عدد شاخص ۱۰۷ یعنی وضعیت نارنجی و هشدار را نشان داد.

وی اظهار داشت: ایستگاه پاوه عدد شاخص ۹۷،  ایستگاه اسلام آبادغرب عدد شاخص ۵۵ و ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۷۶ یعنی وضعیت استاندارد را نشان داد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در چند سال اخیر با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز اعلام کرد هوای استان طی امروز و فردا صاف و غبارآلود در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. غبار که امروز و در نواحی مرزی شدت بیشتری خواهد داشت؛ بتدریج و با غلظتی کمتر، در سایر نقاط استان نیز گسترش می یابد.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: انتظار می رود از ظهر فردا (سه شنبه) از غلظت غبار در نقاط مختلف استان کاسته و بتدریج از جو استان خارج شود. در روزهای چهارشنبه تا جمعه، به استثنای در بعضی ساعات وزش باد همراه با گردوخاک محلی پدیده قابل ذکر دیگری برای جو استان پیش بینی نمی شود. همچنین دمای هوای روزانه که طی امروز و فردا به طور نسبی کاهش می یابد؛ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تغییرات چشمگیری نخواهد داشت.

پدیده گرد و غبار نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

براساس گزارش اداره کل محیط زیست کرمانشاه، حدود نیمی از روزهای سال جاری استان به دلیل ورود ریزگردها آلوده بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که عمده گرد و غبار این استان از عراق ناشی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha