۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84787258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«جوایز تونی ۲۰۲۲» برندگانش را شناخت

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84787258
«جوایز تونی ۲۰۲۲» برندگانش را شناخت

تهران- ایرنا- نمایش‌های «یک حلقه عجیب»، «سه گانه لِمان»، «منو ببر بیرون» و «کمپانی» جوایز اصلی هفتادوپنجمین دوره از اسکار دنیای تئاتر را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از هالیوودریپورتر، هفتادوپنجمین مراسم اهدای جوایز تونی که معادل اسکار دنیای تئاتر در نظر گرفته می‌شود، امروز دوشنبه (۲۳ خرداد) به میزبانی آریانا دبوز برگزار شد.

نمایش حلقه عجیب (Strange Loop) که با ۱۱ نامزدی در این مراسم شرکت می‌کرد، در نهایت دو جایزه بهترین موزیکال و بهترین کتاب موزیکال را از آن خود کرد و نمایش سه گانه لمان جایزه بهترین نمایش را به همراه چهار جایزه دیگر از جمله جایزه بهترین کارگردانی و جایزه بهترین بازیگر مرد با خود به خانه برد.

در این دوره از جوایز تونی همچنین نمایش کمپانی در مجموع ۵ جایزه از جمله جایزه بهترین احیای یک نمایش موزیکال و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن در بخش موزیکال را به خود اختصاص داد و نمایش منو ببر بیرون جایزه بهترین بازآفرینی یک نمایش درام و جایزه بهترین نقش مکمل زن در یک نمایش درام را دریافت کرد.

امسال نمایش‌های سه‌گانه لِمان و کمپانی هر کدام با کسب ۵ جایزه، بیشترین تعداد جوایز تونی را به خود اختصاص دادند.

جایزه آنتوانت پری برای درخشش در هنر نمایش یا جایزه تونی (Tony Award) یکی از معتبرترین جوایز حوزه تئاتر است که هر ساله از سوی انجمن تئاتر آمریکا و گروه تجاری لیگ برادوی به بهترین‌های هنر نمایش اعطا می‌شود. انجمن تئاتر آمریکا در سال ۱۹۴۷ میلادی جایزه تونی را در بزرگداشت آنتوانت پری، بازیگر و صحنه‌گردان مشهور، راه اندازی کرد. پری که در سال ۱۹۴۶ میلادی در ۵۸ سالگی درگذشت، به نام هنری تونی شناخته می‌شد. اهمیت و اعتبار این جایزه در حرفه نمایش با جوایز اسکار در سینما، گرمی در موسیقی و اِمی در تلویزیون برابری می‌کند.

سال گذشته نمایش مولن‌روژ؛ موزیکال برنده بزرگ جوایز تونی بود که توانست ۱۰ جایزه مختلف را از جمله بهترین اثر تئاتر موزیکال را به خود اختصاص دهد. از دیگر برندگان مهم و بزرگ هفتادوچهارمین دوره از جوایز تونی، نمایش بازی یک سرباز بود که دیوید آلن گریر به خاطر حضور در این نمایش، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.

سال گذشته همچنین دیابلو کودی نویسنده نمایشنامه قرص کوچک دندانه‌دار جایزه بهترین نمایشنامه را از آن خود کرد و در نهایت آدریان وارن برای بازی در نمایش تینا؛ موزیکال تینا ترنر عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha