۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84786001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز برداشت بافت نسوج در پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود
عکس تزیینی است

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی مرکز بافت و نسوج در این اداره کل خبر داد و گفت: قرارداد راه‌اندازی مرکز بافت و نسوج بین مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و مرکز فراهم‌آوری بافت و نسوج پیوندی با بخش خصوصی منعقد شد.

حمیدرضا نظیفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:مرکز پزشکی قانونی استان به عنوان چهارمین مرکز پزشکی قانونی کشور است که مرکز برداشت بافت و نسوج در آن فعال شده و تمام  امکانات لازم برای انجام برداشت بافت و نسوج در این مرکز فراهم خواهد شد.

به گفته وی، دریافت رضایت از سوی اولیاء متوفی و یا داشتن رضایت‌نامه برای برداشت نسوج از سوی متوفی برای برداشت بافت و نسوج ضروری است.  

وی اظهار داشت: در مرکز بافت و نسوج در پزشکی قانونی ،نسوج فرد فوت شده از جمله قرنیه، نسوج و استخوان و پوست برداشته و برای استفاده بیماران نیازمند به بانک نسوج مرکز ارسال می‌شود.

نظیفی با اشاره به اینکه برداشت بافت نسوج تاکنون در مراکز دانشگاهی استان نیز انجام می‌شد، افزود: با فعال شدن این مرکز در پزشکی قانونی امکان برداشت نسوج و بافت از اجساد انتقال داده شده به پزشکی قانونی نیز فراهم شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه اهدای عضو از افراد مرگ مغزی انجام می‌شود، گفت: اهدای نسوج و بافت از اجساد است و با اهدای عضو متفاوت است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون هفت مرکز پزشکی قانونی در استان فعال است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha