سفر وزیر آموزش و پرورش تا تصویب تامین ۳۰ دستگاه دیالیز توسط صنایع بندرعباس

بندرعباس- ایرنا- سفر وزیر آموزش و پرورش ،آزادی ۸ زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت ولادت امام رضا (ع)،برگزاری ویژه برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد، وقوع یک تصادف خونین و مرگ ۸نفر از اعضای یک خانواده و تصویب تامین ۳۰ دستگاه دیالیز توسط صنایع بندرعباس از جمله مهمترین اخبار و رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته (۱۴ تا۲۰ خردادماه ۱۴۰۱) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین آنها مرور می شود.

اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: یکهزار و ۵۲۶ طرح با تسهیلات ۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸در نشست شورای برنامه ریزی استان مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی دوستی روز چهارشنبه گذشته در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان که با تمرکز بر تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تشکیل شد، افزود: از مجموع ۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، ۵۵۰ میلیارد ریال به سرمایه در گردش بوده که بیشتر برای تولید آبزیان و پرورش دام و طیور است و ۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت می باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید هرمزگان گفت: این صندوق از سال گذشته تاکنون ۱۰ طرح غیرفعال و یا نیمه فعال در حوزه صنعتی و کشاورزی در استان را با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال احیا کرده و به زنجیره تولید بازگرداند.

مجید بلندنظر هفته گذشته اعلام کرد: از آنجایی که محرومیت‌زدایی، اشتغال پایدار و توانمندسازی مناطق محروم و کم برخوردار از مهم ترین اولویت‌های صندوق کارآفرینی امیداست لذا این تعداد طرح راکد و یا نیمه فعال در هرمزگان به کمک تسهیلات صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد را فراهم کرده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان از شناسایی و تشکیل پرونده برای ۶ انبار متخلف به ارزش ۱۴۰میلیارد ریال در استان هرمزگان خبر داد.

عبدالرضا پیروی منش هفته پیش به رسانه ها اظهار داشت: بیشتر کالاهایی که در این انبارها احتکار شده و یا موجودی آن ها اعلام نشده ، شامل کالاهایی همچون روغن موتور، روغن نباتی و کاغذ  بوده است.

سه شنبه گذشته نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی در محل نمایشگاههای دایمی بندرعباس گشایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اعلام کرد: براساس مصوبه هیات دولت جهت مدیریت مصرف برق، ساعت کاری ادارات در استان از روز شنبه ۲۱ خرداد تا سوم شهریورماه امسال از هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر است.

محسن خاکی نهاد روز جمعه گذشته به رسانه ها گفت: ادارات ملزم به کاهش ۳۰درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰درصدی مصرف برق در غیر ساعت اداری هستند.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون بیش از ۴۸۰ نفر از بهره‌برداران شامل ۱۶۰ مرغدار و ۲۸۵ دامدار درخواست تسهیلات سرمایه درگردش حمایتی نهاده های دام و طیور به مبلغ سه هزارو ۳۸۲ میلیارد در سامانه تسهیلاتی سیتا ثبت کردند.

 علی اصغر خلیلی روز دوشنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد ۴۴۰ نفر به مبلغ سه هزارو ۳۵۰میلیارد ریال برای دریافت  تسهیلات موردنیاز به بانک کشاورزی معرفی شده اند که ۸۲  فقره تسهیلات به مبلغ ۲۳۵ میلیارد ریال شامل ۲۰ فقره تسهیلات مرغداران بمبلغ ۱۸۰میلیارد ریال و  ۶۲ فقره تسهیلات دامداران به مبلغ۵۵ میلیارد ریال عقد قرارداد و پرداخت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در فاصله میانی بندر شهید حقانی به سمت پشت شهر که از ساحل و نمای زیبایی برای پهلوگیری کشتی ها و تفریح دریایی برخوردار است، یک حوضچه ای آرامش ساخته شود و بعد از تکمیل مطالعات، طرح برای ارزیابی زیست محیطی ارائه شود.

حمید رضا محمد حسینی تختی پنجشنبه گذشته اعلام کرد: مطالعه پروژه حوضچه آرامش در محدوده بندر شهید حقانی و پشت شهر بندرعباس و واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است و استاندار نیز مجدانه پیگیر به سرانجام رسیدن این پروژه است.

شهردار بندرعباس گفت: در سالجاری تعداد ۲۴ دستگاه اتوبوس با هزینه بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل عمومی به این شهر اضافه می شود.

مهدی نوبانی روز پنجشنبه گذشته به رسانه ها اظهار داشت: با پیگیری ها و رایزنی‌های انجام شده ۸۰ درصد از مبلغ یادشده از دولت تخفیف گرفته ایم و ۲۰ درصد باقی مانده با حدود ۱۱۰ میلیارد ریال نیز از محل ارزش افزوده پرداخت شده است.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

هفته گذشته همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا (ع) هشت زندانی جرایم غیرعمد در هرمزگان از زندان آزاد شدند و یک زندانی محکوم به قصاص نیز پس از ۱۲ سال حبس با جلب رضایت اولیای دم، رهایی یافت.

رییس کل دادگستری هرمزگان ، از صدور حکم محکومیت بیش از ۴۳ سال حبس برای اعضای یک باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: درپی اعلام گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص کشف و انهدام یک باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی، پرونده ای در دستگاه قضایی هرمزگان تشکیل شد و پس از سیر مراحل قانونی، رسیدگی به اتهامات ۱۰ نفر از متهمین این پرونده دائر بر جعل صدها مدرک تحصیلی در دستور کار محاکم شهرستان بندرعباس قرار گرفت.

هفته گذشته از سوی دادگستری هرمزگان اولین شعبه صلح یاری شورای حل اختلاف ویژه شهرداری بندرعباس افتتاح و راه اندازی شد.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان پنجشنبه گذشته از کشف ۱۰۶ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بندرعباس مرکز استان در ۴۸ ساعت گذشته با اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و طی دو عملیات جداگانه خبر داد.

آموزش و پرورش و آموزش عالی

وزیر آموزش وپرورش پنجشنبه گذشته پس از ورود به هرمزگان عازم شرق استان شد و وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان های میناب و جاسک را بررسی کرد.

یوسف نوری همچنین در این روز چند طرح آموزشی و فرهنگی در شرق هرمزگان را افتتاح کرد.

حضور در گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حضور در نشست شورای آموزش و پروش استان و افتتاح نمایشگاه دست ساخته‌های هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان بود.

همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش و با حضور وی نمایشگاه دستاوردها و محصولات تولیدی هنرستان های استان هرمزگان گشایش یافت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان مناطق مرزی، کوهستانی و سخت گذر شهرستان جاسک واقع در شرق هرمزگان زیرپوشش تحصیلی مناسب قرار می گیرند.

یوسف نوری روز پنجشنبه گذشته در بازدید از مناطق کوهستانی و سخت گذر شهرستان جاسک هرمزگان افزود: به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی‌های فرهنگی مردم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه‌ای در روستاهای «جانوری»، «نوگین» و «گیشدان» وجوندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از پذیرش ۸۰ دانش آموز در هنرستان های پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان در مهرماه امسال خبر داد و گفت: شرایط نام نویسی هفته اول تیرماه از طریق آموزش و پرورش ناحیه یک اعلام می‌شود.

محمد قویدل دوشنبه شب گذشته در جمع رسانه ها اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده فعالیت این دو هنرستان از مهرماه امسال آغاز می شود و دانش آموزان در هنرستان پالایشگاه نفت بندرعباس در رشته های مکاترونیک و صنایع شیمیایی و در هنرستان کارخانه فولاد در رشته های متالوژی و ماشین ابزار تحصیل خواهند کرد.

چهارشنبه گذشته طرح «شهید حسین خرازی» بر اساس اصل ۳ قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان تربیت بدنی و اصل ۱۰ این قانون مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و با هدف آزادسازی اماکن ورزشی آموزش و پرورش در بندرعباس افتتاح شد.

چهارشنبه گذشته تفاهم نامه مشترک کمیته امداد هرمزگان با دانشگاه پیام نور در راستای شناسایی نخبگان دانش آموزی و دانشجویی تحت حمایت این نهاد با استفاده از ظرفیت های علمی آموزشی پژوهشی فرهنگی دانشگاه در جهت ثبت اختراع  و افزایش کارآفرینان استان منعقد شد.

اجتماعی

استان هرمزگان هفته گذشته در سی وسومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد با برپایی آیین های سوگواری در غم واندوه فرو رفت.

محبوبه کریمی هارونی، بانوی هرمزگانی سه شنبه گذشته در آستانه میلاد حضرت امام رضا(ع) با مهریه خود مزار شهدای بندرعباس را گلریزان کرد.

بهداشت و درمان

هفته گذشته با اهدای کلیه ها و کبد یک مادر ۲۰ ساله رودانی که دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشیده شد.

استاندار هرمزگان از تصویب تامین ۳۰ دستگاه دیالیز به روز و استاندارد توسط بنگاه های اقتصادی مستقر در استان خبر داد و گفت: این تجهیزات به زودی تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می گیرد.

مهدی دوستی چهارشنبه گذشته در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان تامین ۱۰ دستگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و زیر مجموعه‌های این منطقه مجموعا ۱۲ دستگاه، شرکت نفت بندرعباس و زیر مجموعه‌های نفتی ۴ دستگاه و شرکت بنا گستر کرانه نیز تامین ۴ دستگاه دیالیز استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را تقبل کرده‌اند که از این شرکت‌ها در راستای کمک رسانی به مباحث درمانی استان و توجهشان به دغدغه مردم قدردانی میکنم.

حوادث

یکشنبه گذشته درجریان یک تصادف رانندگی در جاده بندرخمیر هشت عضو یک خانواده شامل پنج کودک و سه بزرگسال جان باختند.

این تصادف حدود ساعت یک و سی دقیقه بامداد در محدوده گچین رخ داد و طی آن راننده  خودروی پژو به دلیل خواب آلودگی و داشتن سرعت بالا با یک دستگاه تریلی شاخ به شاخ شد و این حادثه خونین رقم خورد.

فرهنگی

سه شنبه گذشته همزمان با هفتمین روز از دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع)؛ پرچم مطهر بارگاه رضوی در تنگه راهبردی هرمز به اهتزار درآمد.

کاروان خدام حرم مطهر رضوی با سوار بر قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران و استقرار در محدوده تنگه هرمز، به صورت نمادین پرچم صحن و سرای حرم رضوی را در پهنه نیلگون خلیج فارس برافراشتند.

استاندار هرمزگان از تامین زمین احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف احداث این مجتمع است.

مهدی دوستی دوشنبه شب هفته گذشته در نشست مجمع راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس که با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: باید این مجتمع به گونه‌ای طراحی شود که بتوان در آن علاوه بر موزه دفاع مقدس، عملیات‌های مختلفی که رزمندگان استان در آن نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند نیز بازسازی شوند.

ورزشی

دوشنبه گذشته حبیب ناصری یکی از والیبالیست های جوان استان هرمزگان به همراه تیم ملی الف والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشورمان جواز حضور در رقابتهای جهانی را کسب کرد.

پنجشنبه گذشته در هفته سیزدهم لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه های کشور تیم فولاد هرمزگان  در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس با تک گل «آرش عبدلی» برابر فرهنگ رامهرمز به پیروزی رسید و صدرنشین باقی ماند.

تیم صنایع هرمزگان در هفته هفتم مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور عصر چهارشنبه گذشته در سالن فجر بندرعباس به مصاف تیم پاس تهران رفت و با نتیجه پنج بر سه این تیم را شکست داد.

تیم فولاد هرمزگان به لیگ دسته یک بسکتبال بانوان باشگاه های کشور راه یافت.

تیم  بسکتبال بانوان فولاد هرمزگان هفته گذشته در مرحله  نیمه نهایی لیگ دسته دوم بسکتبال باشگاه های کشور به دیدار  تیم شیمیدر قم رفتند و در ۲ بازی نتیجه را واگذار کردند.

براساس‌ تصمیم فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران بازی رده بندی انجام نشد و بانوان فولاد هرمزگان به همراه تیم پادما یدک ایرانیان اصفهان مشترک سوم شده و راهی لیگ دسته اول شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha