خزعلی:مشارکت اقتصادی خوبی از سوی بانوان چهارمحال‌ و بختیاری به وجود آمده است

شهرکرد - ایرنا - معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت اقتصادی خوبی از سوی بانوان چهارمحال‌ و بختیاری به وجود آمده است، مشارکتی که رقم آن بیش از متوسط کشور است و توانمندی‌های بسیاری نیز در کارآفرینی چه در بخش صنایع خلاق و دانش‌بنیان و چه در صنایع سنتی بین زنان استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس‌جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت برگزار شد،به تدارک اجرای طرحی ‌برای کسب‌وکار خانواده محور در استان نیز اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح، فرزندان زنان سرپرست خانوار تک نفره، به کار گرفته شوند و اشتغالی برای آنان فراهم شود.

وی گفت: مرکز درمان ناباروری چهارمحال و بختیاری بسیار فعال و توانمند است و توانسته‌ است تا ۴۶ درصد جواب مثبت در درمان را داشته باشد در حالی که این رقم در کشور  بین‌ ۳۰ تا ۳۵ درصد را شامل می‌شود.

خزعلی به فرسوده بودن تجهیزات موجود در مرکز ناباروری نیز اشاره کرد و یادآور شد: باید حمایت‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شود.

خزعلی اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر رییس‌جمهور به استان را نیز برای ایجاد خانه امن، احداث سه بوستان بانوان، مرکز مشاوره و آموزش‌های سبک زندگی، راه‌اندازی صنایع کشاورزی و خرد روستایی و توان‌افزایی‌ زنان سرپرست خانوار بیان کرد و گفت: ۵۳۷ تشکل مردمی موجود در چهارمحال و بختیاری زمینه مناسبی برای توسعه اقدامات مثبت فراگیر است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و تعدادی از هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه در قالب بیست و چهارمین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha