۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84783071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلسطین نتایج تحقیقات ترور شیرین ابوعاقله را به دادگاه لاهه تحویل داد

ایرنا-تهران- وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: ریاض المالکی صبح امروز پنجشنبه با کریم خان دادستان دادگاه کیفری بین المللی لاهه دیدار و نتایج تحقیقات رسمی طرف فلسطینی در مورد جنایت قتل خبرنگار شهید شیرین ابوعاقله را به عنوان جنایت جنگی، به وی تسلیم کرد.

به گزارش ایرنا از  روسیا الیوم، المالکی در این دیدار از دادستان دادگاه کیفری لاهه خواست برای محاکمه جنایتکاران مسئول این جنایت و سایر جنایات علیه غیرنظامیان، کودکان، زنان، روزنامه نگاران، پزشکان و سایر گروه های تحت حمایت تلاش کند تا آنها به دست عدالت سپرده شوند .

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان  فلسطین همچنین اعلام کرد که از دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی دعوت کرده است تا از سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازدید کند.

براساس این گزارش، این دیدار با هدف ارائه اطلاعات مورد نیاز درباره جنایت قتل ابوعاقله و نیز سایر جنایت های برنامه ریزی شده رژیم اشغالگر قدس که با ابزارهای مختلف خود از جمله مقام های سیاسی و نظامی و شهرک نشینان علیه مردم فلسطین مرتکب می شود ، از جمله جنایت آپارتاید و تبعیض نژادی ، جنایت علیه بشریت که رسیدگی به آنها در حیطه  صلاحیت این دادگاه است، صورت گرفت.

المالکی در این دیدار با طرح سوال درباره علت تأخیر در تحقیقات درمورد موضوع فلسطین" از دادستان عمومی خواست که "مساله فلسطین را در اولویت تحقیقات این دادگاه قرار داده  و در تحقق عدالت تعلل نکند، زیرا تاخیر در اجرای عدالت مرادف  فقدان آن است."

وی از دادستان عمومی دادگاه بین المللی لاهه خواست با توجه به ابعاد خطرناک ، وسعت و ماهیت جنایت های مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، ، جدیت این مرجع بین المللی را در برخورد با جنایت های این رژیم نشان دهد.

شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی الجزیره در ماه گذشته میلادی هنگام پوشش خبری حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیستها کشته شد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین امروز از مرگ محمود فایز ابوعیهور ۲۷ ساله بر اثر اصابت گلوله صهیونیستها به سینه وی خبر داده بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha