وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دیدار با خانواده شهدا افتخار مدیران دولتی است

مراغه- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و ادای احترام به مقام شامخ این عزیزان افتخار بزرگی برای مدیران و مسئولان دولتی است.

«محمدمهدی اسماعیلی» که در قالب سفر استانی رییس جمهور و به عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی در مراغه حضور دارد، روز پنج شنبه در دیدار با خانواده های شهیدان کرمی و شهید مدافع حرم « علی کنعانی» اظهار داشت: زبان ما از بیان ایثار و از خود گذشتگی خانواده شهدا قاصر است و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمان های متعالی آنان و  انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم. 

وی همچنین با بیان اینکه نام شهدا رفیع و در تاریخ ماندگار است، اظهار داشت: باید توفیق تداوم راه شهدا را داشته باشیم و از طریق حضور در جمع خانواده های شهدا باعث دلگرمی آنان شویم. 

به گزارش ایرنا شهید مدافع حرم علی کنعانی متولد ۲ شهریور سال ۱۳۵۶ در شهرستان مراغه است که دوران کودکی خود را در خانواده‌ای ساده و مذهبی گذراند.

اسماعیلی: دیدار با خانواده شهدا افتخار مدیران دولتی است

عشق به ائمه اطهار در همه ابعاد زندگی ایشان و جود داشت و شهدای دفاع مقدس مانند شهید همت و شهید باکری، الگوی زندگی ایشان بود تا جایی که صحبت کردن از خاطره های شهدا و سبک زندگیشان یکی از موضوعات هر روز سخنان وی بود.

وی از اولین شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در استان آذربایجان شرقی است و در نهم اردیبهشت ۱۳۹۲ با جسمی منهدم شده نشان داد که غیرت را از معشوق آذری ها حضرت عباس(ع) به ارث برده است. 

شهید کنعانی در گلزار شهدای گلشن زهرای مراغه به خاک سپرده شد و حدیث و محمد علی دو یادگار به جا مانده از این شهید بزرگوار هستند که محمد علی هیچ وقت پدر را ندید و ۴۰ روز پس از شهادت وی به دنیا آمد.

خانواده شهیدان کرمی سه شهید گلگون کفن با نام های اصغر، رسول و سیروس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اسماعیلی: دیدار با خانواده شهدا افتخار مدیران دولتی است

شهید اصغر کرمی در خردادماه ۱۳۶۷ در منطقه ماووت بر اثر اصابت ترکش، طلبه شهید رسول کرمی در بهمن ماه ۱۳۶۵ در شلمچه و شهید سیروس کرمی در فروردین ۱۳۶۵ در عملیات والفجر۸ در منطقه عملیاتی فاو براثر اصابت ترکش به شهادت رسیده‌اند؛ اکبر کرمی نیز در چندین عملیات دچار ضایعه شیمیایی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha