۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۳:۴۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84775399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر فلسطین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه شب خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از سوی جامعه جهانی شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای العرب الیوم، «محمد اشتیه» در سخنانی در رام الله گفت که تشدید تنش از سوی کابینه رژیم صهیونیستی، از آوارگی مردم فلسطین در «مسافر یطا» تا ترور «شیرین ابوعاقله» روزنامه نگار و ترور امروز یک روزنامه نگار دیگر به نام «غفران وراسنه»، فاجعه است.

وی افزود که ارتش رژیم صهیونیستی سیاست شلیک با هدف کشتن را در پیش گرفته و این چیزی است که هر روز شاهد آن هستیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که جامعه جهانی باید اقدام عملی کرده و از بیانیه‌های محکومیت به اقدامات جدی علیه رژیم صهیونیستی حرکت کند.

اشتیه در پایان با بیان اینکه باید تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی اعمال شود، افزود که بسیاری از نهادها و سازمان‌های بین المللی در گزارش‌های خود گفته‌اند که رژیم صهیونیستی حکومتی آپارتایدی است و این باید پایان یابد.

«غفران وراسنه» زن ۳۱ ساله فلسطینی صبح چهارشنبه بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه «العروب» در شمال شهر الخلیل به شهادت رسید.

کمیته‌های مقاومت فلسطین این جنایت را ادامه رویکرد تهاجمی، نژادپرستانه و فاشیستی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در دیوارهای مرگ صهیونیست‌ها در خیابان‌های کرانه باختری اشغالی عنوان کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۱ اردیبهشت گذشته در جنایت دیگر که موج محکومیت جهانی به راه انداخت، «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر را هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، به گلوله بستند و به شهادت رساندند. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک خبرنگار معرفی می‌کرد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha