آئین وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس در چالوس برگزار شد

نوشهر - ایرنا - آئین معنوی وداع با پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب در مصلی بقیه الله چالوس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین وداع با پیکر این شهیدان گمنام شامگاه پنجشنبه با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور و مسئولان این شهرستان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و زیارت عاشورا و مداحی توسط مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد و مردم چالوس با این شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند.

این دو شهید ۲۰ ساله و ۲۴ ساله در عملیات تک دشمن در شلمچه و در عملیات خیبر (مجنون) به شهادت رسیدند. پیکر آنان در تازه ترین عملیات تفحص کشف شد.

پیکر پاک یکی از این دو شهید والامقام امشب برای برگزاری مراسم وداع به شهرستان نوشهر منتقل شد.

آئین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام فردا جمعه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مسجد امیرالمومنین (ع) اشکاردشت به سمت گلزار شهدای اشکاردشت تشییع و پس از اقامه نماز جمعه در محوطه گلزار شهدا اشکاردشت معروف به بام شهرستان چالوس به خاک سپرده می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چالوس هم در این آئین گفت : شهدا با توکل، اخلاص و مجاهدت همراه با خودگذشتگی معادله دفاع مقدس را به نفع ایران تغییر دادند و عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند.

سرهنگ عابدین داغمه چی، جهاد اقتصادی و تبیین را وظیفه امروز مسئولان و مردم برشمرد و اظهار داشت: روحانیت و معلمان نقش ویژه ای در جهاد تبیین دارند و در این راستا دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف همچون سیاسی، اقصادی، علمی و نظامی را برای نوجوانان و جوانان بیان کنند.

وی به وصیت نامه شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا از مسئولان و مردم می خواهند که مطیع ولایت باشند و مسئولان نیز با اخلاص خادم مردم بوده و در جهت رفع مشکلات مردم لحظه ای درنگ نکنند.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس ۴۷۳ شهید مدفون هستند که از این تعداد ۱۱ شهید گمنام هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha