۸۰۰ تن کالای احتکاری در شهرستان مشهد ضبط شد

مشهد-ایرنا- کارشناس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ۸۰۰ تن کالای احتکاری که در سوله‌ای انبار شده بود در بخش احمدآباد این شهرستان کشف و ضبط شد.

مصطفی سهرابی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: این کالاهای احتکاری شامل ۳۰۰ تن آرد خبازی، ۴۰۰ تن سبوس و ۱۰۰ تن کود شیمیایی بود که بازرسان جهاد کشاورزی مشهد، سربازان گمنام اداره کل اطلاعات خراسان رضوی و پلیس اطلاعات و امنیت مشهد موفق به کشف و توقیف آن شدند.

وی ادامه داد: با حضور معاون دادستان مشهد این سوله مهر و موم و پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

کارشناس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: متخلفان در این رابطه شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

سهرابی افزود: تمامی انبارهای کشور باید کالاها را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند در غیر این صورت صاحیان آنها مشمول تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر جریمه نقدی می شوند.

وی افزود: همشهریان هنگام خرید مواد غذایی بسته‌بندی شده باید به تاریخ تولید، انقضاء، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد که از نشانه‌های مرغوبیت کالاست دقت کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند مشاهدات خود در خصوص احتکار، تقلب، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ و یا شماره تماس ۱۲۴ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha