۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84759974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: ۲۴ هزار متر مربع سایبان در مرز مهران نیاز است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ۲۴ هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین با حضور معاونان وزیر کشور و نمایندگان استان های معین اربعین استان ایلام، افزود: امسال زائران در حرارت ۶۵ درجه قرار خواهند گرفت که در این راستا ۳۲ هزار متر مربع سایبان لازم داریم که ۲ هزار متر مربع انجام شده و ۶ هزار در حال انجام است.

وی افزود: بنابراین ۲۴ هزار متر مربع دیگر احداث سایبان برای استراحت زائران نیاز بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است ، امیدواریم با مساعدت معاونان وزیر کشور و استان های معین این مهم انجام شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: اجرای پدهای هلال احمر هم در مسیر اربعین نیاز است و کمک به شهرهای دلگشا و شباب و سایر شهرهای در مسیر زائران اربعین باید در دستور کار قرار گیرد.

بهرام نیا ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شده است که بخشی از آن به تکمیل زیرساخت های اربعین اختصاص دارد.

وی با اشاره به حضور معاونان وزیر کشور و نمایندگان استان های معین در ایلام گفت: این عزیزان با قلب و وجود خود برای تجهیز و تکمیل زیرساخت های اربعین به ایلام آمدند که از همه آنان تشکر می کنم.

بهرام نیا گفت: هفت کیلومتر از پل کنجانچم با ظرفیت استان های معین چهار خطه می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: احداث چندین سرویس بهداشتی، ایجاد آبسردکن ‌ و نصب کولر گازی در مسیر دهلران تا مهران نیاز است که باید در دستور کار قرار گیرد.

۲۰ میلیارد تومان برای پایش تصویری مرز مهران نیاز است 

استاندار ایلام با اشاره به لزوم پایش تصویری در پایانه مرزی مهران گفت: ۲۰ میلیارد تومان جهت پایش تصویری مرز مهران لازم است.

بهرام نیا افزود: شرایط اربعین امسال با سال های گذشته متفاوت است و باید باید ایمنی جاده را بالا ببریم تا شاهد کاهش حوادث جاده باشیم.

وی با قدردانی از اعضای شورای تامین و فرمانداران گفت: طبق نظرسنجی در مقیاس ملی بیش از ۶۵ درصد زایران  از مرز مهران به عراق سفر می کنند که می طلبد به زیرساخت های مرز مهران توجه شود.

استاندار ایلام با اشاره به تکمیل ۲ پل در مسیر ایلام - مهران گقت: ۲ تونل مهم مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک می رود و فقط لاینیگ پس از اربعین تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ اربعین یک ظرفیت بالقوه است که باید بالفعل شود، گفت: حداقل ۴ موقعیت سرویس بهداشتی با چندین چشمه در پارکینگ اربعین و محور ایلام - مهران لازم داریم.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در پارکینگ مهران دوربین پایش نیاز داریم گفا: ۲ میلیارد برای آن نیاز است و ۶۰ تن قیر رایگان لازم داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha