تشکیل بسیج  به عنوان یکی از ضروریات اصلی برای پاسداری از انقلاب بوده است

زنجان- ایرنا- امام جمعه زنجان با بیان اینکه با تجربه بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب، ضرورت تشکیل بسیج را مشاهده کرده ایم، گفت: تشکیل بسیج به عنوان یکی از ضروریات اصلی برای پاسداری از انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی در رزمایش جهادگران فاطمی، با بیان اینکه اندیشه الهی معمار کبیر انقلاب امام  راحل پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تاسیس نهادهای انقلابی از جمله تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای حفظ انقلاب بود، افزود: ضرورتی که امام (ره) احساس کردند این بود که همانگونه که همه مردم با حضور در صحنه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، برای حفظ انقلاب نیز حضور مردم ضروری است.

وی که در آیین رزمایش جهادگران فاطمی که همزمان با سراسر کشور در زنجان نیز برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرمان تشکیل بسیج از اندیشه های الهی امام راحل بود، تصریح کرد: برکات فرمان آن بزرگوار را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به حضور موثر بسیج در عرصه های مختلف هم اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای نظامی و انتظامی ما از همان روزها، ساعت و دقایق اول، در مقابل دشمن صف آرایی کردند، از اندیشه بسیجی نشات گرفته بود.

رزمنده در سنگر نمی خوابد و حتی کفشش را هم در نمی آورد

حجت الاسلام خاتمی در ادامه  با بیان اینکه امیرمومنان در نامه‌ای به یکی از والیان خود می نویسد" آگاه باشید انسان انقلابی، برادر مبارز و جنگجو باید همیشه بیدار باشد" گفت: رزمنده در سنگر نمی خوابد و حتی کفشش را هم در نمی آورد و هوشیارانه دشمن و تحرکات او را رصد می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه یک هزارو ۴۰۰ سال پیش امیر مومنان چهارچوب  وظیفه ما را تعیین فرموده اند، اظهار داشت: امام راحل (ره) هم ما را به این مسیر رهنمون شدند و مقام معظم رهبری خلف صالح ایشان با صلابت بیشتر قدرت و هوشیاری جامع‌تر، این راه را ادامه دادند.

امام جمعه زنجان با تاید بر اینکه انسان مبارز باید همیشه بیدار باشد افزود:  چون اگر غافل باشد، دشمن غافل نیست  و در مقابل دشمنی که برای دشمنی سوگند یاد کرده و به عنوان شیطان بزرگ عملاً  این راه را ادامه داده است،  هوشیاری و بیداری لازم است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه از همان روز تشکیل انقلاب شکوهمند اسلامی، فکر ترمیم ویرانه باقیمانده از ۲ هزارو ۵۰۰ ساله شاهان ناتوان و بی تدبیر، در عرصه های مختلف آغاز شده است، گفت:  بعد از پایان موفقیت آمیز دفاع  مقدس، این مسئله سرعت بیشتری گرفته است.

وی اظهار داشت: ، فرماندهی سپاه انصارالمهدی استان زنجان که خود از همان روز اول در صف اول جهاد مبارزه بود، بسیج مستضعفین را که با اندیشه الهی امام راحل  تاسیس شد، به زیبایی توصیف و تشریح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه ورود  نیروهای بسیجی( غیر از نیروهای سازمان یافته اداری)  به میدان عمل را در هر زمان و مکانی که لازم باشد را از انعطاف پذیری بسیج عنوان کرد و گفت: حضور در صحنه های عمرانی و انقلابی، واکسیناسیون، طرح شهید سلیمانی و در عرصه های مختلف  صنعتی، اقتصادی و فرهنگی از ویژگی های بسیجی است.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه بسیجیان هم ضرورت را تشخیص داده‌اند و هم تحرکات دشمن را رصد کرده اند، تصریح کرد: فعالیت  بسیجیان استان زنجان را از نزدیک رصد و مشاهده کردم که آنها با روح ولایی و انقلابی در خدمت به مردم و جلب رضایت پروردگار، در صحنه هستند.

 وی حضور بسیج سازندگی برای اجرای فعالیت های عمرانی، از روزی که پیشرفت و آبادانی مطرح شده است را ارزش و برکت شمرد و گفت: اما بیشترین برکات آن حضور بسیجیان از اقشار مختلف از پیر و جوان تا کارمند، مهندس ، دکتر، دانشجو، طلبه و استاد  در عرصه های فرهنگی است چون وقتی همه وارد می شوند و خدمت می کنند علاوه بر عمران و آبادانی، ترمیم کاستی ها را هم در پی دارد.

 امام جمعه زنجان گفت: حضور همگانی در بسیج  باعث می شود در مردم امید و همدلی ایجاد شود و نسبت به نظام و انقلاب دلگرم شوند و باهم بودن را تجربه کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه امروز هم با دشمن در جنگ هستیم، اظهار داشت:  امروز علاوه بر جنگ اقتصادی، درگیر جنگ فرهنگی نیز هستیم و تمام همت دشمن بر این است که انقلاب را از مسیر خود منحرف کند.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: دشمن  با جنگ، کودتا، تهدید قومیت ها و گروهک‌ها و با تبلیغات دروغین نتوانست، مسیر انقلاب را به انحراف بکشاند و ذهن جوانان و نوجوانان را مشوش کند.

وی با بیان اینکه در عمر ۴۳ ساله انقلاب، خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف انجام داده است، کشور، انقلاب، صاحبان انقلاب و ملت را سرافراز و سربلند نگه داشته است، اظهار داشت: ما نیز وظیفه داریم از این انقلاب با همه توان در تمام عرصه ها پاسداری کنیم چرا که امام فرموده اند شأنیت ما خدمت به مردم و جامعه است.

امام جمعه زنجان از بسیجیان به عنوان پیشتازان سنگر اول خدمت در محرومیت زدایی و انتقال فرهنگ خدمت در بین ولی نعمتان جامعه نام برد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha