بیش از سه میلیون نوبت پایش سلامت در کیش انجام شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 84744704
بیش از سه میلیون نوبت پایش سلامت در کیش انجام شد

کیش - ایرنا - رییس مرکز مستقل جمعیت هلال احمر جزیره کیش گفت: داوطلبان هلال احمر این جزیره از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون طرح پایش سلامت را در بین بیش از سه میلیون نفر اجرا کردند.

شهاب الدین محمدی عراقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر ایران اظهار داشت: در ۲ سال گذشته عمده فعالیت های هلال احمر در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معطوف شده و در این جزیره خدمات مختلفی در این ارتباط به کیشوندان و مسافران ارایه شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت استقرار گروه ها و داوطلبان جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی جزیره کیش شامل فرودگاه و بندرگاه، مراکز گردشگری، بازارها و مراکز تجمع و محل های برگزاری مراسمات طرح پایش سلامت (تب سنجی) را به مرحله اجرا گذاشته اند.

محمدی عراقی افزود: ۲ گروه ۲ نفر در فرودگاه و بندرگاه به صورت ثابت و در در بقیه مراکز بسته به تعداد گردشگران نیروهای هلال احمر مستقر بوده و در این مدت بیش از سه میلیون نوبت پایش سلامت در بین مسافران و کیشوندان جزیره کیش انجام شده است.

وی مشارکت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر جزیره کیش دوران همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: در این مدت به صورت میانگین در هر روز حداقل  ۲ تا سه نفر از داوطلبان با مشارکت مرکز توسعه سلامت و سپاه ناحیه کیش در راستای انجام وظایف محوله خدمت می کردند.

رییس مرکز مستقل جمعیت هلال احمر جزیره کیش گفت: همچنین فعالیت روزانه چهار تا پنج داوطلب در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون، ۲ تا سه نفر در مدت زمان فعالیت مرکز تقاهتگاه از دیگر خدمات انجام شده در دوران همه گیری کرونا است.

تا کنون اطلاعات ۴۰۰ کیشوند به عنوان داوطلب جمعیت هلال احمر جزیره کیش به ثبت رسیده و از این تعداد ۱۰۰ نفر در دوره های تخصصی امداد و نجات شرکت کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha