۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 84742052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شفیع‌زاده در تبریز برگزار شد

تبریز - ایرنا - مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت سردار «حسن شفیع‌زاده» از بنیان‌گذاران توپخانه سپاه پاسداران در تبریز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم روز پنجشنبه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، جمعی از فرماندهان سپاه، همرزمان شهید شفیع زاده و دیگر قشرهای مردم در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: گرامی داشت یاد شهدا باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم اظهار کرد: بزرگداشت یاد شهیدان، تحقیق و پژوهش در مورد شهدا و تولید و انتشار آثار مکتوب و تصاویر شهیدان کار بسیار باارزشی است که باید این قبیل کارهای فرهنگی توسعه یابد.

 وی نقش شهید شفیع زاده را در راه اندازی توپخانه سپاه پاسداران بی بدیل خواند و گفت: شهید شفیع‌زاده درک درستی از شهادت داشت و با خدا معامله کرد و این موضوع در وصیتنامه این شهید به صراحت بیان شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش این شهید بزرگوار در شکست حصر آبادان، گفت: عملیلات شکست حصر آبادان با حضور و طراحی دقیق شهید شفیع زاده اجرایی شد و تبریزی ها با چنین اقدامات شاخصی تبعیت خود از دستورات بنیانگذار کبیر انقلاب را به اثبات رساندند.

حجت الاسلام آل‌هاشم با تشکر از دست اندرکاران ساخت فیلم موقعیت مهدی اظهار کرد: از هنرمندان و تهیه کنندگان کشور انتظار داریم چنین آثاری نیز در مورد چهره های ارزشی و ارزشمندی از جمله شهید حسن شفیع زاده نیز ساخته شود چرا که جوانان ما نیاز به چنین الگوهایی دارند .

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء هم گفت: توپخانه‌ سپاه پاسداران که مؤسس آن شهید شفیع‌زاده بود، در جنگ تحمیلی کاری کرد کارستان، به‌طوری‌که عراقی‌ها جرأت نمی‌کردند از ۷۰ کیلومتری فاو نزدیک شوند چراکه زیر آتش توپ‌خانه قرار می‌گرفتند. 

سردار محمد جعفر اسدی اظهار کرد: ما مدیون مردم قهرمان، نجیب و شریف آذربایجان هستیم چراکه قسمت عمده‌ای از جنگ تحمیلی متأثر از نقش مهم شهدای آذربایجان است.

وی با بیان اینکه لازمه‌ نصرت بر کافرین صبور بودن و ثابت‌قدم بودن است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد بودند که در ابتدای انقلاب سوار بر اتوبوس انقلاب بودند اما سپس پیاده شدند.

در این مراسم از خانواده های شهدای توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

سردار شهید «حسن شفیع‌زاده» در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ در جریان عملیات کربلای ۱۰ در منطقه ماووت عراق بر اثر گلوله توپ به خودرو وی، به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha