۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 3196
کد خبر: 84740248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در لرستان: علم آموزی در سرنوشت یک ملت تاثیرگذار است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: علم آموزی در سرنوشت یک ملت تاثیرگذار است و این مهم باید بر پایه اصول اخلاقی باشد به گونه ای که فرزندان و دانش آموزان را به سمت عدالت، اخلاق و نفی تبعیض سوق دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فرهنگیان استان که به مناسبت روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: معلمان به گردن همه ما حق دارند و همه ما مدیون تلاش این فرهیختگان هستیم و تکریم مقام و جایگاه معلم وظیفه همه است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی و فرهنگی بر پایه اهداف انبیا الهی است، افزود: تمام دسیسه های دشمنان برای به انحراف کشاندن تعلیم و تربیت است که در این زمینه باید همه دست اندرکاران هوشیار باشند و از این امر غفلت نکنند و نقش معلمان در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.
امام جمعه خرم آباد عامل موفقیت هر جامعه را علم آموزی به معنای واقعی دانست و بیان کرد: علم آموزی باید در سرنوشت یک ملت تاثیرگذار، و این مهم باید بر پایه اصول اخلاقی باشد به گونه ای که فرزندان و دانش آموزان را به سمت عدالت ،اخلاق و  نفی تبعیض سوق دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی عدم توجه به مهارت افزایی را یک خلا در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این ظرفیت باید درآموزش و پرورش ایجاد شود و سایر دستگاه ها و نهادها به کمک آموزش و پرورش این امر را در جامعه نهادینه کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نباید نگاه به آموزش وپرورش مانند سایر دستگاه ها باشد، افزود: آموزش و پرورش یک مرکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که  برای همه سازمان‌ها و نهادها به پرورش نیروی کارآمد می پردازد و توجه ویژه به این نهاد تعلیم و تربیت به نفع همگان است.
وی مسئله معیشت فرهنگیان را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی بشود و دولت در یک فرصت منطقی را حل کند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: برای این هفته برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است که در طول این هفته به پاس زحمات معلمان و ایثارگران علم و دانش در شهرهای استان برگزار خواهد شد.
رضا عزتی نقش معلمان را در جامعه و توسعه کشور مهم دانست و افزود:  اگر جامعه توسعه یافته می خواهیم و اگر آینده فرزندان این کشور را مهم می دانیم باید نگاه به آموزش و پرورش ویژه باشد.
دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، ایثارگر و بازنشستگان، غبار روبی گلزار شهدا، تشکیل میز خدمت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان در همه شهرستانهای استان از مهمترین برنامه های بزرگداشت مقام معلم در استان است که در طول این هفته اجرا خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha