۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84739911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اردبیل: معلمان استمرار رسالت پیامبران و ائمه معصومین را برعهده دارند

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل در پیامی به مناسبت ۱۲ اردیبهشت‌ماه گفت: معلمان استمرار رسالت پیامبران بر حق الهی و ائمه معصومین (ع) را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی روز دوشنبه در این پیام با گرامی‌داشت یاد استاد علم و معرفت و معلم اخلاق و ادب، شهید اسلام و انقلاب، آیت‌الله مرتضی مطهری و دیگر شهدای گرانقدر تعلیم و تربیت و ادای احترام به ارواح بلند آنان، فرا رسیدن روز معلم را به اهالی ولایی و فرهنگ‌دوست استان اردبیل به‌ویژه جامعه فرهیخته آموزش‌وپرورش و خانواده‌های معززشان تبریک و تهنیت گفت.

وی همچنین در این پیام بیان کرده است: تاریخ تربیت، سیمای درخشان مربیان نام‌آوری چون انبیای بر حق الهی و ائمه معصومین(ع) را در دل دارد که با پیکار مقدس خویش، حماسه‌های شکوهمند و جاویدی در ساختن انسان‌های متعهد رقم زدند و با تزکیه و تعلیم، کاخ بلندپایه علم و فضیلت را بنا نهادند و امروز معلمان عزیز، استمرار این رسالت عظیم را برعهده دارند.

وی از اعضای شورای آموزش‌وپرورش استان اردبیل خواست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام نمایند که پیشتازان عرصه علم و دانایی با توکل به پروردگار قادر و متعال و با همت و پشتکار مضاعف در سالی که ولی امر مسلمین به‌نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری فرموده‌اند، بیش از پیش بستر دانش‌پژوهی، علم‌آموزی و خردورزی با تربیتی اسلامی و انقلابی را برای نسل جدید و آینده‌سازان استان عزیزمان فراهم نمایند تا شاهد موفقیت‌های افزون‌تر دانش‌آموزان در رقابت‌های دانشورانه، به خصوص المپیادهای جهانی و آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها باشیم.

استاندار اردبیل به همین مناسبت با حضور در کلاس‌های درس آموزشگاه شهید صادق امانی و دبیرستان دخترانه حلیمه حکیم‌قشلاقی، از معلمان زحمت‌کش حاضر در این مدارس نیز تجلیل کرد.

سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروهک تروریستی فرقان، با عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha