چشم‌انداز توسعه در چهارمحال و بختیاری مبتنی بر آمایش سرزمین است

شهرکرد-ایرنا-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: چشم‌انداز استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، توسعه متوازن مبتنی بر آمایش سرزمین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور یکشنبه شب در نشست خبرنگاران با استاندار چهارمحال و بختیاری ، اظهار داشت: بر اساس این رویکرد از همه ظرفیت‌ها در راستای رشد و توسعه استان بهره‌گیری می‌شود و اتکا بر یک بخش نیست.

شهریارپور به اعتبارات اختصاص یافته به طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۹۱ در استان آغاز شده و تا سه سال قبل تنها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده بود اما طی سه سال اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی تصریح کرد: کل اعتباری که برای بهره‌برداری از این طرح نیاز است در سفر آتی رییس جمهور به استان دیده شده است و با جذب آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد بهره‌برداری از این طرح مهم استان خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در این استان، اظهار داشت: برای تکمیل این تعداد طرح به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های نیمه‌تمام در استان، ۵۰ طرح پیشران در توسعه استان انتخاب شده است که در سفر آتی رییس‌جمهور به استان مشمول دریافت اعتبار می‌شود.

وی افزود: طرح‌های حوزه راه، تامین آب پایدار برای شرب، صنعت و کشاورزی و راه‌آهن از جمله این طرح‌ها به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha