۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84730232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلس رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵
کد خبر: 84730232
اطلس رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

شهرکردایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری تدوین اطلس ‌رسانه‌ای استان را خواستار شد و گفت: بر اساس این اطلس علاوه‌بر اینکه تمامی رسانه‌های فعال می‌شوند و رقابت سالم بین آنها شکل می‌گیرد، استراتژی و راهبردها در حوزه نیز مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وظیفه دارد با هم‌اندیشی فعالان عرصه رسانه استان نسبت به تدوین اطلس‌ رسانه‌ای استان اقدام کند.

وی ادامه داد: در قالب اطلس رسانه‌ای، فعالان این عرصه شناسایی می‌شوند و مورد تشویق و تجلیل قرار می‌گیرد و از سوی دیگر مطالبات صنفی رسانه‌ها در قالب این اطلس پیگیری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اصحاب رسانه جایگاه رفیع و ارزشمندی دارند، آنها را پل ارتباطی بین مردم و مسوولان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا نشست با فعالان رسانه‌های استان تداوم داشته باشد.

حیدری، جنگ کنونی بین ایران و دشمنان نظام و انقلاب را جنگ نرم عنوان کرد و افزود: در این جنگ که جنگ ادراکی و روایت‌هاست تلاش می‌شود تا فرهنگ یک کشور مورد هجمه قرار داده شود و در این میان مهمترین ابزار، ابزار رسانه است که با بهره‌گیری از آن می‌توان به فرموده رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین نقش فعالانه‌ای ایفا کرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پیش‌قراولان مرزهای فرهنگی کشور هستند، اظهار داشت: در جنگ ادراکی و برای خروج از محاصره تبلیغاتی رسالت بزرگی بر دوش خبرنگاران قرار دارد و استراتژی آفندی رسانه‌ها مورد تاکید است و ارتقای تاب‌آوری کشور با اقدام رسانه‌ای و بازدارندگی رسانه‌ای امکانپذیر است.

تحقق توسعه جهشی از مهمترین برنامه‌های استان

استاندار چهارمحال و بختیاری از توسعه جهشی با عنوان مهمترین برنامه‌های خود در استان یاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و منابع دولتی، بخش خصوصی و بنیادها سه ضلع این مثلث را شکل می دهند که برای هریک از سه ضلع برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

حیدری ادامه داد: در بخش دولتی، تحقق برنامه ۱۴۰۰ و افزایش سهم استان از بودجه سال ۱۴۰۱ در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و در این راستا با مسوولان ارشد کشور از جمله معاون اول رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی برگزار شد و سهم استان از اعتبارات افزایش پیدا کرد.

وی، تعداد طرح‌های نیمه‌تمام استان را ۷۰۰ مورد اعلام و تصریح کرد: امید می رود در سفر رییس جمهور به استان  نیز بتوان بخشی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها که پیشران، کلیدی و مهم هستند است اعتبار مناسبی دریافت کنیم .

سال ۱۴۰۱ سال تکمیل طرح‌های استان

مقام عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ سال سرعت‌گیری و تکمیل طرح‌ها در استان است و شاهد تحول خوبی در استان خواهیم بود.

حیدری، خروج استان از بن‌بست و توسعه راه‌های ارتباطی را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و گفت: جاده بروجن به لردگان به ایذه، جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به بازفت، جاده شهرکرد به بن به داران، راه ارتباطی شهرکرد به سامان به تیران به نجف‌آباد، جاده شهرکرد به فارسان به کوهرنگ و محور بازفت به مسجدسلیمان از مهمترین طرح های استان در حوزه راه است که در دستور کار قرار دارد.

وی یکی دیگر از سه ضلع توسعه جهشی استان را بهره‌گیری از ظرفیت بنیادها عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی ماه‌های اخیر با تمامی روسای بنیادها نشست برگزار شده و تفاهم‌نامه‌ای برای محرومیت‌زدایی در استان بسته شده است.

حیدری با بیان اینکه فضا برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان فراهم است، تصریح کرد: می توان با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تشویق سرمایه‌گذاران در جذب سرمایه‌گذاران گام‌های بلندی برداشت و در این حوزه رسانه‌ها نیز نقش مهمی برعهده دارند.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: رسانه‌ها وحدت در استان را تقویت کنند

اطلس رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی در استان برای تحقق توسعه پایدار، گفت: رسانه‌ها این وحدت را تقویت کنند.

محسن حسین‌میرزایی شامگاه یکشنبه در نشست خبری استاندار و معاونان وی با رسانه‌ها اظهار داشت: باید در استان به این باور برسیم که همه عضو یک خانواده هستیم و بر وحدت، وفاق و همدلی استان بیفزاییم و مساول و مشکلات را مشکلات خودمان بدانیم.

وی، وحدت و همدلی را عامل مهمی برای توسعه استان دانست و گفت: با تقویت وحدت و امیدآفرینی می‌توان برنامه‌ها را به خوبی پیش برد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه تامین آب پایدار را از مهمترین برنامه‌های استان برشمرد و گفت: این اطمینان را به مردم استان می‌ دهیم که در دفاع از حقوق مردم استان سرسوزنی کوتاه نخواهیم آمد و در حوزه آب در آینده نزدیک خبرهای خوبی به اطلاع مردم خواهد رسید.

حسین‌میرزایی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر نحوه انتصاب مدیران در استان، خاطرنشان کرد: روند انتصاب مدیران در حال انجام است اما طی کردن فرایند آن زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه در انتصاب مدیران استان وام‌دار هیچ جریان، جناح و گروهی نیستیم، گفت: در انتصاب مدیران مستقل عمل می‌شود.

حسین‌میرزایی خاطرنشان کرد: در انتصاب مدیران شاخص‌های مهمی در نظر گرفته می‌شود و عدالت در توزیع مدیران لحاظ شده است.

وی تعامل با رسانه‌ها را از سیاست‌های محوری استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: در همین راستا مدیران استان مکلفند تا از نقد دلسوزانه، آگاهانه و عالمانه رسانه‌ها استقبال و با رسانه‌ها تعامل داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نقد سازنده در راستای پیشرفت و تعالی استان بوده و از آن استقبال می‌شود.

حسین‌میزایی افزود: از مدیران خواسته می‌شود که از هیچ رسانه‌ای در هیچ محکمه‌ای شکایت نکنند.

به گزارش ایرنا،در این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری و معاونان وی پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha