اکانت تویتری منتسب به سفیر جدید ایران در بغداد جعلی است؛ ادامه واکنش ها به انتصاب آل صادق

بغداد-ایرنا- حساب کاربری که در توئیتر به نام «محمد کاظم آل صادق» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد فعال شده، جعلی است.

به گزارش ایرنا، اخیرا صفحه ای در توئیتر به نام سفیر جدید ایران در بغداد با نام کاربری @Ale_Sadegh باز شده است؛ این اکانت که حدود ۳ هزار دنبال کننده دارد بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد جعلی است.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی با تصور صحت انتساب این اکانت به سفیر جدید ایران واکنش هایی به خبر انتصاب او در این صفحه داشتند با این حال مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که در صورت ایجاد هر حساب کاربری در شبکه های اجتماعی این موضوع از کانال های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

به جرات می توان گفت اخبار مربوط به سفارت و کنسولگری های ایران در عراق به نسبت سایر نمایندگی های جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان از حساسیت ویژه ای برخوردار است؛ حساسیتی که هم ناشی از اقدامات گسترده رقبای ایران در عراق است و هم به علت پیوندهای محکم ایرانی-عراقی در ابعاد مذهبی، اقتصادی و تجاری، تعاملات همسایگی و همجواری و همگرایی های ایرانی-عراقی در محور مقاومت و ضد اشغالگری.  

اهتمام گسترده عراقی ها به سفیر جدید ایران؛ مردی از جنس خودمان

معرفی محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق با توجه به سابقه طولانی فعالیت دیپلماتیک او در عراق به طور گسترده ای مورد توجه رسانه ای، شبکه های اجتماعی و صاحب نظران عراقی و عرب زبان دیگر قرار گرفت.

بسیاری از عراقی ها به دلیل اینکه آل صادق اساسا در عراق متولد شده و جزو خانواده های علمایی معروف ایرانی مقیم نجف اشرف در سال های قبل از روی کار آمدن رژیم بعث بوده، سفیر جدید ایران را از جنس خود می دانند.

دهها صاحب نظر، رسانه و تعداد زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به معرفی حاج محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده اند.

بیشترین اهتمام رسانه ای به سفیر جدید از آنجا ناشی می شود که او سال ها به عنوان معاون اول سفیر در عراق خدمت کرده است و با همه جریان های سیاسی عراقی ارتباطات خوب دارد؛ از همه مهمتر، آل صادق نقش مهمی در جنگ با گروه تروریستی داعش و همکاری با فرماندهان شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» داشته است.

«سلیمان الفهد» نویسنده و فعال سیاسی عراقی نیز با عنوان خبر فوری در صفحه شخصی خود به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آورده است که محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید ایران در عراق جایگزین «ایرج مسجدی» خواهد شد. وی ادامه داده است که آل صادق کاملا به زبان عربی مسلط است و لهجه عربی عراقی را به خوبی صحبت می کند.

به نوشته این فعال سیاسی، آل صادق اساسا در نجف اشرف متولد شده و از یک خانواده معروف علمایی است و برادر کوچکتر علامه شیخ محمد رضا آل صادق ادیب و شاعر است.

رییس مرکز پژوهش های راهبردی «العراق» نیز در یادداشتی به همین مناسبت به نقش برجسته آل صادق در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق اشاره کرده است.

«محمد صادق الهاشمی» نوشته است: بسیاری در جنگ با داعش از نقش شهید «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» در تشکیل الحشد الشعبی و سازماندهی مقاومت علیه داعش و نظارت بر انتقال سلاح از ایران به نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی اطلاع دارند اما کمتر به نقش حاج محمد کاظم آل صادق در این خصوص واقف هستند.

وی ادامه داد که آل صادق شب های زیادی را در حمایت از عراق و ارتش عراق و در چارچوب توافقاتی که با دولت عراق وجود داشت، برای کمک به مردم عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش بی خوابی کشید.

خبرگزاری «بغداد الیوم» نیز با انتشار عکسی از آل صادق در کنار تصاویری از فرماندهان شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس، گزارشی از سفیر جدید ایران منتشر کرده است.

براساس گزارش این خبرگزاری عراقی، آل صادق برای سالها به عنوان معاون اول «ایرج مسجدی» سفیر قبلی ایران در عراق، فعالیت می کرد و انتظار می رود به زودی به عنوان سفیر جدید فعالیت خود را در بغداد، آغاز کند.

برخی از فعالان اجتماعی مثل «ولید الطائی» نیز تصاویری از آل صادق در حال خدمت به زائران اربعین حسینی منتشر کرده اند.

اکانت تویتری منتسب به سفیر جدید ایران در بغداد جعلی است؛ ادامه واکنش ها به انتصاب آل صادق

برخی فعالان اجتماعی عراقی از تعیین محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق با عنوان «شخص مناسب در مکان مناسب» یاد کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha