۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبر: 84714081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض فعالان زیست محیطی، آمد و شد را در مناطقی از لندن مختل کرد

لندن – ایرنا – فعالان زیست محیطی در ادامه اعتراض به گرمایش زمین و تغییرات آب‌وهوایی با تجمع در برخی خیابان های لندن و نیز مسدود کردن ورودی یکی از بزرگترین موسسات مالی انگلیس در نخستین روز هفته، آمد و شد در برخی مناطق پایتخت این کشور را مختل کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای گروه پر حاشیه «قیام علیه انقراض» در چهارمین روز از اعتراضات خود، حوالی ساعت ۷ صبح سه‌شنبه مقابل مقر لویدز لندن در خیابان «لایم» تجمع کرده و مانع ورود کارکنان این شرکت به داخل شدند. آن‌ها این شرکت مالی را به بیمه پروژه‌های مرتبط با توسعه صنایع نفتی و در نتیجه تشدید تغییرات آب‌وهوایی متهم می‌کنند.

گروه دیگری از معترضان در دو پل پر تردد لمبث و واکسهال واقع در مرکز لندن تحصن کرده و ترافیک سنگینی را در نخستین ساعات کاری امروز ایجاد کردند.

معترضان از روز شنبه گذشته دور جدیدی از اعتراضات خود را در پایتخت انگلیس آغاز کرده و در نقاط مختلف و پرتردد لندن دست به تظاهرات زده‌اند. آن‌ها طی سال های اخیر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کرده تا این پیام را مخابره کنند که وضعیت اقلیمی در مرحله اضطراری است.  

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهند که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

در همین حال گروه دیگری موسوم به «نفت را متوقف کنید» ادعا کرده‌اند که در دهمین روز از اعتراضات خود، جریان انتقال نفت در سه مکان را مختل کرده‌اند. جزئیات اقدام معترضان و موقعیت دقیق مکان‌ها منتشر نشده است.

پلیس لندن تاکنون ۳۸ نفر از فعالان زیست محیطی را دستگیر کرده و هشدار داده که اقدامات برخی از معترضان جان‌ آن‌ها و پلیس را در معرض خطر قرار داده است.

پلیس در جریان تظاهرات سال‌های قبل صدها فعال محیط زیست را به دلیل اخلال در نظم عمومی دستگیر کرده است اما معترضان می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha