تحکیم بنیان خانواده محور اصلی برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تحکیم بنیان خانواده محور اصلی این اداره کل در سال جاری بوده و رویکردها و فعالیت های فرهنگی و هنری در استان بر این موضوع متمرکز خواهد شد.

امرالله حسنی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری مرکز زنجان افزود: در این راستا از همه ارگان ها و مراکز و موسسات فرهنگی هم خواسته ایم با هم افزایی در کنار هم برنامه ها را پیش ببریم و از پراکنده کاری و موازی کاری پرهیز کنیم. 

وی با اینکه باید برای نجات خانواده تلاش کنیم، اظهار داشت: در این عرصه اگر حداقل در حوزه و اندازه خودمان هم که شده تاثیرگذار باشیم، باز حرکتی هر چند کوچک و رو به جلوی در جهت تقویت جایگاه خانواده انجام دادیم و اگر همه پای کار باشند تاثیرات مطلوب نیز بیشتر می شود. 

حسنی گفت: برای عملیاتی کردن برنامه ها و فعالیت های مربوط به تحکیم خانواده سعی ما این خواهد بود که از ظرفیت انجمن ها و اصحاب فرهنگ و هنر هر چه بیشتر بهره ببریم. 

وی افزود: امسال تلاش می کنیم تولید فیلم، کلیپ، نمایش و سایر فرآورده های فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاههای آموزشی و بهره گیری از فضای رسانه و مجازی در جهت محور اصلی تحکیم خانواده باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ضرورت فاصله گرفتن از سیاسی بازی در فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: باید به جای سیاسی کاری، فضای مطالبه گری را در جامعه تقویت کنیم و در این میان نقش رسانه ها و مطبوعات بسیار مهم است. 

حسنی با بیان اینکه انتقاد با تخریب متفاوت است، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید ابزار انعکاس شفاف مسائل برای مسئولان باشند و شرط اساسی مطالبه گری تسلط به اسناد بالادستی و درخواست تحقق مفاد آنها از مسئولان است. 

وی به ابلاغ قانون حمایت از جمعیت اشاره کرد و گفت: در این قانون وظایف متعددی برای دستگاههای مختلف اجرایی آمده است و لازم است با توجه به آن، موارد را از مسوولان اجرایی پیگیر باشیم که هر کدام از آنها با توجه به وظایف تعریف شده، چه اقدامات و فعالیت هایی انجام می دهند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha