۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 84709019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان زیست محیطی یکی از دروازه‌های اصلی مرکز لندن را مسدود کردند

لندن – ایرنا – ده‌ها تن از فعالان زیست محیطی امروز جمعه در ادامه اعتراض به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، در پل معروف «تاور بریج» که یکی از دروازه‌های اصلی مرکز لندن بشمار می‌رود تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای دو گروه قیام علیه انقراض و «استفاده از نفت را متوقف کنید» که در این حرکت اعتراضی مشارکت دارند، با ایجاد دیوار انسانی در وسط پل، ترافیک سنگینی را در نخستین ساعات کاری روز جمعه ایجاد کردند.

آن‌ها همچنین پارچه‌نوشته‌ بزرگی را از پل آویزان کردند که روی آن نوشته است: به سوخت‌های فسیلی پایان دهید.

تاور بریج یکی از محورهای اصلی تردد خودرو در لندن بشمار می‌رود. طبق یک برآورد صورت گرفته، روزانه حدود ۲۱ هزار خودرو و ۴۰ هزار نفر از این پل عبور می‌کنند.

یک سخنگوی گروه قیام علیه انقراض اعلام کرد، «این اقدام در دروازه شهر لندن - منبع اصلی تامین مالی سوخت های فسیلی در انگلیس – انجام شده است». وی اضافه کرد که تظاهرات اصلی این گروه از فردا (شنبه) در منطقه هاید پارک واقع در قلب لندن آغاز خواهد شد.

اعضای گروه قیام علیه انقراض که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند، پیشتر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهد که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. آن‌ها می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به این وعده جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha