ملت ایران پشتیبانی قاطع خود از جمهوری اسلامی را اثبات کرده است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ملت ایران از ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ تاکنون با رأی حداکثری "آری" به جمهوری اسلامی، پشتیبانی قاطع و مستمر خود از حکومت بر مبنای مردم سالاری دینی را اثبات کرده است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در بیانیه یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز جمهوری  اسلامی آمده است: ۴۲ سال پیش مردم مسلمان و ستم‌کشیده ایران اسلامی که سالها تحت ظلم استبداد شاهنشاهی و استکبار قدرت‌های جهان به ویژه آمریکای جهان‌خوار بود، توانست پس از مبارزه طولانی به رهبری روحانیت بصیر و در رأس آن امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی دست یابد.

وی افزود: امام امت با بینش سیاسی بالا و رهبری پیامبرگونه خویش بلافاصله دستور برگزاری همه‌پرسی رأی به نوع حکومت را صادر کرد. 

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز نیز همین مردم با وجود همه سختیها و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم، توطئه‌های دشمنان انقلاب و مردم، سوء مدیریت‌ها و اهمال‌کاری‌ها، کماکان گوش به فرمان مقام معظم رهبری در همه صحنه های انقلاب حضور مستمر و پرشکوهی دارند. 

نظری در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هزاران شهید انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و کلیه ایثارگران تاکید کرد: ۱۲ فروردین سالروز برپایی جمهوری اسلامی را به مردم عزیز استان تبریک گفته و ضمن آرزوی سلامت و سعادت برای کلیه مردم شریف ایران اسلامی، پیوستن جمهوری اسلامی ایران به حکومت جهانی حضرت حجت روحی فدا را از خداوند متعال مسئلت دارم.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رییسی همه تلاش خود را تحت منویات رهبر معظم انقلاب به کار گرفته تا عقب ماندگی‌ها و کم‌کاریها جبران شود و اوضاع کشور به ویژه در بعد اقتصادی را سامان دهد، در این راه  چشم امید به پشتیبانی شما مردم دوخته است.

۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ اولین همه پرسی در نقاط مختلف ایران برگزار شد که در آن بیش ۹۸ درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و این روز از سوی امام خمینی(ره) به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha