ارائه خدمات اورژانسی به ۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر طی ایام نوروز در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: ۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر طی ایام تعطیلات نوروز در استان اردبیل به صورت سرپایی و بستری در مراکز درمانی، خدمات اورژانسی دریافت کردند.

دکتر مجید محمدغریبانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۱۷ روز گذشته و از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۵۱ هزار و ۹۰۰ نفر از این افراد به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در اورژانس بستری شدند.

وی همچنین با اشاره به انجام ۸۶۲ مورد عمل جراحی اورژانسی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عمل جراحی الکتیو در مراکز بیمارستانی استان طی ۱۷ روز گذشته گفت: طی این مدت ۳۰۰ بیمار نیز به سایر مراکز درمانی استان اعزام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شده که سه هزار و ۵۰۷ مورد آن منجر به ماموریت اورژانسی شده است.

وی تعداد بیماران قلبی مراجعه به اورژانس استان اردبیل در طول اجرای طرح سلامت نوروزی را ۲ هزار و ۸۵ مورد و تعداد سکته‌های مغزی را نیز ۱۷۱ مورد اعلام کرد و ادامه داد: خادمان سلامت در مراکز اورژانس استان در ۱۷ روز گذشته به ۵۹۹ فرد مصدوم حوادث ترافیکی در مسیرهای جاده‌ای و داخل شهرهای استان خدمات رسانی کردند.

غریبانی همچنین گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی، ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس به صورت شبانه روزی در ۶۶ مرکز اورژانس در مناطق شهری و در مسیرهای جاده‌ای و نیز پنج ایستگاه سلامت در سطح استان اردبیل در حال خدمت هستند.

وی افزود: در مجموع بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و موتورلانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در سطح استان در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha