ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است

تهران - ایرنا - معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از موج دوم بازگشت مسافران نوروزی در روز شنبه ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است و پایش و غربالگری و در صورت نیاز انجام تست PCR برای مسافران دارای علائم کرونا انجام می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، «علیرضا مجذوبی» درباره آمار میزان پرواز و مسافر در نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین ماه ۲ هزار و ۲۴۴ پرواز انجام و ۳۴۵ هزار مسافر از شهر فرودگاهی امام‌ خمینی(ره) تردد داشتند.  

وی افزود: نخستین حجم بازگشت مسافران از روز ۶ فروردین ماه با حدود ۲۸ هزار مسافر آغاز شد و با توجه به‌ بازگشت مسافران در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تمهیدات لازم به ویژه در ارتباط با تامین تاکسی و وسایل نقلیه عمومی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و امور شهری در معاونت توسعه زیرساخت انجام شده است. 

انجام تست‌های PCR تا پایان سفرهای نوروزی تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز ۱۵ فروردین رایگان انجام می‌شود

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام‌ خمینی ( ره) تصریح کرد: در خصوص ورود مسافران به کشور مطابق با آخرین بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است و پایش و غربالگری و در صورت نیاز انجام تست PCR برای مسافران دارای علائم کرونا، توسط کارشناسان پایگاه بهداشت مرزی انجام می‌شود.

همچنین با توجه به هماهنگی‌ها، انجام تست‌های PCR تا پایان سفرهای نوروزی تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز ۱۵ فروردین رایگان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha