۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84701537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون شورای امنیت روسیه: تبدیل لهستان به خط مقدم ناتو تهدیدی برای امنیت اروپاست

تهران-ایرنا- معاون شورای امنیت روسیه، بر این باور است که میزان حضور سربازان آمریکایی در قلمرو لهستان از آگوست 2020 به سرعت افزایش یافته و موضع اتخاذ شده توسط ورشو برای امنیت اروپا خطرناک تر از تهدید «افسانه ای» خطر مسکوست.

به گزارش ایرنا، "دیمیتری مدودف" طی مقاله ای در اسپوتنیک پولسکا نوشت: حضور سربازان آمریکایی در قلمرو لهستان از آگوست 2020 به سرعت افزایش یافته و موضع اتخاذ شده توسط مقامات این کشور برای امنیت اروپا خطرناک تر از تهدید «افسانه ای» خطر روسیه است که ورشو مرتب از آن سخن می گوید.

مدودوف با انتقاد از مقام های لهستان به خاطر تحریف تاریخ این کشور علیه روسیه، گفت: ورشو با هزینه اوکراین در تلاش برای افزایش نقش خود در اروپاست و رفاه مردمش را فدای هراس بیمارگونه از مسکو می کند.

نخست وزیر سابق روسیه، اقدامات ورشو برای کاهش وابستگی به گاز و انرژی مسکو با باز کردن پای شرکت های آمریکایی به منطقه را یادآور شد و نوشت: دستگاه تبیلغاتی لهستان هم مثل دستگاه تبلیغاتی اوکراین و کشورهای بالتیک، عادت کرده تا همه تقصیرها را گردن روسیه بیاندازد.

روز شنبه، سفیر روسیه در لهستان اعلام کرد مسکو ممکن است به طور موقت سفارت خود در ورشو را تعطیل کند. این درحالی است که لهستان اعلام کرده 45 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج می کند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha