۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84700775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهاد یمنی: هیچ صلحی بدون لغو محاصره کشورمان وجود نخواهد داشت

تهران- ایرنا- "شورای عالی سیاسی" یمن چهارشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که هیچ صلحی بدون لغو محاصره این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه همچنین نسبت به عدم پاسخ ائتلاف متجاوز سعودی نسبت به ابتکار عمل جمهوری یمن برای برقراری یک صلح جدی و دائمی ابراز تأسف شده است.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: این ابتکار بی شک نشان می دهد که یمن به دنبال بازگشت صلح و حسن همجواری است.

این شورا البته اعلام کرده است که کاملاً از ماهیت ائتلاف متجاوز و تعلل دائمی، سازش ناپذیری و سایر روش‌های انحرافی آگاهی دارد.

در این بیانیه آمده است که شورای عالی سیاسی یمن با هرگونه پاسخ مثبت با هر عنوان و از زاویه‌ای که باشد، موافق است؛ مشروط بر این که هیچ صلحی بدون لغو محاصره یمن وجود نخواهد داشت.

شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرده است که هر صلحی باید در سایه احترام به حاکمیت و استقلال یمن انجام شود و این کشور در هر گونه اتخاذ اقدام سیاسی و نظامی، حق خود را محفوظ می دارد که بتواند حق مشروع خود را بدون کم و کاست به دست آورد.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب گفت که هیچ صلحی بدون لغو محاصره کشورش امکان پذیر نخواهد بود.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز پیش از این اعلام کرد که ادامه آتش‌بس از سوی نیروهای یمنی، منوط به رفع محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی است.

چند شب قبل، حمله گسترده پهپادی نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور خساراتی قابل توجه به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو وارد کرد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی می‌گوید که از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه، آتش‌بس اعلام کرده است.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن در حالی وارد هشتمین سال خود شده که هیچ کدام از اهداف نظامی این تجاوز حاصل نشده است. در عین حال، حملات نظامی سعودی‌ها به یمن و محاصره اقتصادی این کشور منجر به یک بحران انسانی گسترده شده است. در عین سکوت کشورهای غربی، میلیون‌ها یمنی با مشکلاتی نظیر بیماری و گرسنگی مواجهند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha